Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

  • Men's Health

  • Dieta

  • Stresująca praca, czyli główny dostawca tłuszczu [Schudnij z MH]

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Stresująca praca, czyli główny dostawca tłuszczu [Schudnij z MH]

Żadna praca nie hańbi, ale niektóre nie sprzyjają walce z balastem. Zobacz, jak temu przeciwdziałać. 

praca, jedzenie Gdy głód dopada przy biurku... Zatrzaśnij go w teczce!

1. Praca

Sytuacja: zbyt dużo delegacji

Według amerykańskich badaczy ludzie, którzy tygodniowo pracują ponad 40h, są o 8% bardziej narażeni na ryzyko otyłości.To nie wszystko – w przypadku osób dużo podróżujących zawodowo (ponad 20 nocy w miesiącu) jest ono aż o 92% wyższe niż w grupie, która śpi poza domem tylko sześć razy. 

Strategia

Bądź asertywny. Współczesne rozmowy biznesowe w Polsce to nie załatwianie kontraktu na Wschodzie kilkanaście lat temu. Sukces zależy od tego, czy masz dobrą ofertę, a nie od braterstwa przy stole. Naprawdę nie musisz iść w ślady potencjalnego kontrahenta, który zamawia golonkę na cały talerz, żeby przekonać go do ubicia wspólnego interesu. 

Bądź świadomy. Płacenie służbową kartą usypia czujność i zdejmuje hamulce przy zamawianiu posiłków. Dlatego zawsze patrz na ceny i wyobrażaj sobie, że to Ty płacisz za posiłek.

Bądź przygotowany. W trasie często głód dopada wtedy, gdy trudno kupić coś pożywnego, i przeważnie kończy się na batoniku. Na takie okazje noś przy sobie przekąski – np. paczkę migdałów czy nerkowców. Dzięki zawartości białka i tłuszczu skutecznie zaspokajają głód.

Bądź aktywny. Zamiast przerzucać kanały w tv, zrób trening z obciążeniem własnego ciała. Jedyne, czego potrzebujesz, to kawałek podłogi i plan.

Sytuacja: zostałeś zwolniony

Utrata pracy jest jedną z najbardziej stresujących sytuacji życiowych i sprzyja przybieraniu na wadze. Statystyki pokazują, że z tego powodu można przytyć około 2,5 kg rocznie. Przeciwdziałaj niekorzystnym okolicznościom, podejmując działania wyprzedzające. 

lukrowany pączek, pączek fot. Shutterstock

Wysypiaj się. Stres związany z utratą pracy może prowadzić do problemów ze snem, a te z kolei przekładają się często na przybieranie na wadze. Dbaj więc szczególnie o to, by się wysypiać. Zasłaniaj okna, żeby światło z zewnątrz nie zakłócało produkcji melatoniny. Nie siedź do późna przy monitorze czy telefonie, które emitują niebieskie światło i utrudniają zaśnięcie.

Nie trenuj bardzo intensywnie późnym wieczorem, ale utrzymuj aktywność w ciągu dnia. Dużo przebywaj na powietrzu, a przed snem zafunduj sobie posiłek węglowodanowy – dzięki temu więcej tryptofanu dotrze do mózgu i uspokoisz się. Gotuj samodzielnie. Nie miałeś na to nigdy czasu? No to teraz nie masz już wymówki.

Samodzielnie przygotowane posiłki to klucz do szczupłej sylwetki. Możesz teraz spokojnie dopracować proces technologiczny ich przygotowywania. Trzymaj dyscyplinę.

Nie ulegaj pokusie myślenia, że masz teraz mnóstwo wolnego czasu i wszystko możesz odłożyć na później, bo i tak zdążysz. Takie podejście to prosta droga do tego, by nie znaleźć pracy i leżeć na kanapie, patrząc, jak rośnie brzuch. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij