Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.5

Sposób na brak energii: pobudzające i zdrowe przekąski

Czujesz, że zaraz uśniesz na biurku? Odpuść sobie kolejną kawę. Lepszym rozwiązaniem będzie wartościowa i zdrowa przekąska, która w kilka minut poprawi Twoje samopoczucie i przywróci siły. Sprawdź, co jeść i pić, aby działać na najwyższych obrotach.

Michael Roussell 2015-07-07
fot. Shutterstock.com

Popołudniowy kryzys

Wszyscy znamy to uczucie, gdy wraca się do pracy po przerwie na lunch. Nie możesz się skupić, poziom energii spada, a jedyne o czym możesz myśleć to gdzie się wygodnie położyć, aby podrzemać pod kocykiem. Masz jednak ważne rzeczy do zrobienia "na teraz": skończyć projekt albo zaprezentować się na spotkaniu biznesowym.

Popołudniowe zmęczenie może być gwoździem do trumny. Brak sił witalnych i doskwierający głód są często "zalewane" kolejnym kubkiem kawy. Błąd. Nie warto też faszerować się napakowanym cukrami batonikiem z automatu. Jasne, odczujesz chwilowe pobudzenie, ale za góra pół godziny znowu dopadnie Cię senność i znużenie.

Nie pozwól, aby ten scenariusz się powtórzył. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę 4 rzeczy, które pozwolą Ci błyskawicznie wrócić do gry i sprawią, że skończysz pracę z większym zapasem sił, niż wchodząc rano do biura. Po prostu miej zawsze pod ręką te kilka magicznych produktów, a już nigdy nie będziesz myślał o pójściu spać o godzinie 13:30.

herbata Shutterstock.com

1. Zielona herbata

Kawa pozostaje królową jeżeli chodzi o popołudniowe "pobudzacze", ale nie można zapomnieć w tym zestawieniu o niezwykle korzystnej zielonej herbacie. Jest ona pełna składników odżywczych, których kawie zwyczajnie brakuje.

Jak dowodzą badania, unikalna kombinacja teaniny i kofeiny poprawia kreatywność, zdolność do podejmowania wielu zadań oraz polepsza czas reakcji i skupienie. Ze względu na wpływ teaniny na specyficzne neurotransmitery w mózgu, będziesz pobudzony i skupiony, lecz nie poddenerwowany.

2. Migdały

Pamiętając o ich wysokiej zawartości tłuszczu - migdały nie są Twoim sprzymierzeńcem podczas odchudzania. Naładują Cię jednak potężną dawką energii i będą całkiem wartościową przekąską, ponieważ są mieszaniną protein, błonnika i tłuszczy.

Taka przekąska na pewno będzie zastrzykiem sił oraz pozwoli Ci utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi. Dodatkowo, badania dowodzą, że ludzie jedzący różne orzechy są o 50 procent mniej narażeni na zawał serca.

gorzka czekolada Shutterstock.com

3. Jogurt grecki

Popołudniowe zmęczenie zazwyczaj pojawia się ze swoim partnerem zbrodni – głodem. To wtedy powinieneś sięgnąć po zwykły jogurt grecki. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Missouri wykazały, że białko wpływa na ośrodek przyjemności w mózgu. Dzięki temu zaspokoisz głód i porzucisz chęć walki o tę resztkę tortu, który widziałeś w lodówce.

Białko pomaga również zachować odpowiedni poziom cukru we krwi poprzez pobudzanie uwalniania glukagonu. Najlepiej zadziała na Ciebie jogurt, który będzie zawierał około 20-25 gramów białka na porcję.

4. Gorzka czekolada

Wydawać by się mogło, że czekolada nie jest raczej dobrym pomysłem dla kogoś kto dba o linię. Wbrew pozorom to właśnie ciemna czekolada może pomóc Ci zwalczyć chęć do podjadania w środku dnia. Zawiera niewielkie ilości kofeiny, ale jej prawdziwa moc pochodzi z fenyloetyloaminy. Ten bioaktywny związek stymuluje uwalnianie dopaminy. To ten sam związek, który powoduje to specyficzne uczucie, gdy się zakochujesz!

Wyniki badań specjalistów z Middlesex University of London dowodzą, że nawet sam zapach czekolady może powodować poprawę umiejętności skupienia uwagi.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij