Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Skuteczne odchudzanie: oblicz zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)

Wystarczy tylko spalać trochę więcej kalorii, niż się zjada, i tyle. No dobra, wiemy, że łatwo mówić, trudniej zrobić. Sprawa będzie dużo prostsza, jeśli będziesz wiedział, ile paliwa potrzebujesz na co dzień. Oto prosty sposób, byś obliczył potrzebną Ci dawkę energii. 

2015-02-18
Skuteczne odchudzanie: oblicz, ile energii potrzebujesz fot. Shutterstock

Najpierw oblicz, ile powinieneś ważyć.

Właściwy ciężar ciała zależy od budowy, proporcji tłuszczu i mięśni oraz wieku. Aby określić typ budowy ciała, weź do ręki centymetr krawiecki i zmierz obwód ręki powyżej nadgarstka w miejscu, gdzie zgina się dłoń.

 

Mężczyźni o drobnej budowie mają obwód poniżej 15,5 cm, mężczyźni średniej budowy – od 15,5 do 17,5 cm, a mocnej budowy powyżej 17,5 cm. Weź pod uwagę wiek. Od 30. roku życia metabolizm zwalnia, dlatego po 40-tce możesz do prawidłowej wagi dodać 5%.

A teraz w tabeli po prawej stronie sprawdź, jakie jest Twoje zapotrzebowanie na energię. W ten sposób możesz precyzyjnie określić stan wyjściowy i ewentualnie podjąć decyzję o zbijaniu wagi.

Basal Metabolic Rate(BMR), czyli ile energii potrzebujesz

Oblicz swoje podstawowe, spoczynkowe zapotrzebowanie na energię wg następującego wzoru: 66 + (13,7 x Twoja waga w kilogramach) + (5 x Twój wzrost w cm) – (6,8 x Twój wiek w latach) = BMR. Teraz dostosuj to do swojego stylu życia.

1. Jeżeli życie spędzasz przed telewizorem i ćwiczysz sporadycznie albo wcale = BMR x 1,2

2. Jesteś umiarkowanie aktywny (lekkie ćwiczenia, spacery 2-3 razy w tygodniu, praca biurowa) = BMR x 1,375

3. Średnia aktywność (ćwiczenia 3-5 razy w tygodniu, praca biurowa) = BMR x 1,55

4. Duża aktywność (intensywne ćwiczenia 6-7 razy w tygodniu, praca w ruchu) = BMR x 1,725

5. Bardzo wysoka aktywność (bardzo intensywne treningi + ciężka praca fizyczna) = BMR x 1,9 

Jak każdy facet, z pewnością lubisz dobrze zjeść. To żadna zbrodnia. Problem zaczyna się, gdy na brzuszku pojawia się oponka, a wejście na drugie piętro w biurze, jawi Ci się jako wyzwanie. Mamy jednak dobrą wiadomość. Nie musisz się głodzić i otaczać milionem sałatek, by schudnąć. Oto 5 ociekających tłuszczem i prawdziwie męskich przepisów, które pomogą Ci...schudnąć.

MH 04/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wystarczy tylko spalać trochę więcej kalorii, niż się zjada, i tyle. No dobra, wiemy, że łatwo mówić, trudniej zrobić. Sprawa będzie dużo prostsza, jeśli będziesz wiedział, ile paliwa potrzebujesz na co dzień. Oto prosty sposób, byś obliczył potrzebną Ci dawkę energii.<br /><br /><a href="/dieta/Skuteczne-odchudzanie-oblicz-ile-energii-potrzebujesz,5953,1"></a>
    Mens Health, 2015-02-18 10:36:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij