Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Ramen w domu: japońska zupa budująca mięśnie [Poradnik]

Japońska zupa z wkładką jest jednym z najbardziej popularnych fast foodów na świecie. I jednym z najbardziej smakowitych i najzdrowszych. W domu składamy hołd samurajom.

ramen fot. Shutterstock

1. Wielkość wyboru

Kiedyś ramen był chińską zupą, potem przejęli go Japończycy i rozsławili na świecie, ale i jedni, i drudzy trzymali się podstawowej zasady: ramen to katedra smaku i buduje się ją powoli, od podstaw. Niezliczona ilość dodatków, których możesz użyć, oszałamia, ale spieszymy z podpowiedzią. Szykuj pałeczki!

Kurczak

Mielone i usmażone mięso z kurczaka nie wygląda może najlepiej na Instagramie, ale wymaga krótszej obróbki i zachowuje przez to więcej wartości. Np. potasu, który jest niezbędny do produkcji energii.

Tofu

Niskokaloryczne, bezglutenowe, bogate w minerały i napakowane egzogennymi aminokwasami – nic tylko jeść garściami. Przed gotowaniem zawiń je w papierowy ręcznik i odstaw na 15 minut przyciśnięte czymś, żeby pozbyć się nadmiaru wody.

Wieprzowina

Włóż łopatkę lub karczek do żaroodpornego naczynia, zalej wodą z sosem sojowym i cukrem, po czym wstaw do piekarnika 160°C na 2-3 godziny. Wyjmij, zawiń w folię i wstaw do lodów – powstanie smaczna żelatyna i mięso będzie się lepiej kroić.

Wołowina

Polędwica wołowa tania nie jest, to fakt, ale każdy kęs wart jest swojej ceny. Po pierwsze – smak, po drugie – ilość białka (ok. 26-30 g w małym steku), a po trzecie – imponująca ilość witaminy B, która poprawia syntezę białek i metabolizm.

2. Esencja ramenu

Od Tokio przez Nowy Jork, Londyn, Paryż do Warszawy lub Wrocławia dobry ramen opiera się na dobrym bulionie. Zawodowcy doradzają, co następuje: upiecz kurczaka i rozbierz go, zostawiając kości. Potraktuj je trzonkiem ciężkiego noża lub tłuczkiem, żeby ułatwić wydostawanie się szpiku w wodzie.

Wrzuć kości do garnka, zalej 2 l wody i postaw na bardzo małym ogniu. W szatkownicy do przypraw zmiażdż wodorosty kombu i suszone grzyby shitake, a następnie wrzuć je do garnka razem z porem i imbirem.

Gotuj najdłużej, jak możesz – nawet cały dzień. Podawaj koniecznie ze świeżym makaronem i w gorących miseczkach. Aha, głośne siorbanie podczas jedzenia uznawane jest w Japonii za oznakę uznania.

ramen fot. Shutterstock

3. Wielka improwizacja

Ramen nie ma sformalizowanego, jednego przepisu i każdy kucharz wnosi do niego coś własnego. Jednak główna zasada obowiązuje we wszystkich wersjach: im dłużej gotujesz wywar, tym ma więcej smaku, i im krócej makaron, tym ma lepszą konsystencję.

Baza rosołu różni się: czasem są nią kości kurczaka lub wieprzowe, innym razem mięso drobiowe, wołowe lub ryb z dodatkiem pasty miso, ale finał jest zawsze ten sam. Aromatyczny i odżywczy.

Dopasuj makaron

Dobry ramen i dobry makaron to małżeństwo doskonałe. Znajdź taki, którego szukasz.

Udon Gruby makaron z pszennej mąki, z małą ilością tłuszczu i o niskim indeksie glikemicznym. Zapewnia energię przez długi czas.

Soba Cienki makaron z gryki, a więc bezglutenowy. Zawiera rutynę i kwercetynę (działające antyrakowo) i obniża ciśnienie krwi.

Ryżowy Nie ma aż tylu witamin i minerałów, ale za to jego brązowe odmiany biją konkurencję pod względem ilości błonnika.

Zobacz też: 4 przepisy na idealny ramen [Kliknij]

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij