Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Lekkie kolacje - przekąski na zdrowy sen

Żeby spać jak niemowlę, nie potrzebujesz hipnotyzera, tylko odpowiedniego jedzenia. Oto produkty, które dadzą Ci głęboki, odprężający sen. 

2008-12-19
fot. © William Berry 2008/shutterstock.com

Makrela

Chociaż same ryby nigdy nie śpią, są źródłem substancji, dzięki którym szybko zapadniesz w głęboki sen. Mięso makreli zawiera m.in. dużo wit. B3 (niacyny), niezbędnej do produkcji serotoniny, która poprawia nastrój i pomaga zapaść w głęboki, odprężający sen. Brak tego hormonu, pełniącego ważną funkcję neuroprzekaźnika, powoduje bezsenność.
Patent MH:
pasta z wędzonej makreli na pełnoziarnistym chlebie.

Brązowy ryż

Serotonina jest wydzielana wtedy, gdy jemy węglowodany złożone. Dlatego brązowy ryż świetnie zastępuje proszki nasenne – w 100 g tego ryżu blisko 90 g to właśnie takie węglowodany. Zawiera on także magnez, który działa relaksująco na ludzki organizm.
Patent MH:
brązowy ryż z warzywami w stylu chińskim, łyżeczką curry i 2 łyżkami sosu sojowego.

Rzeżucha

Jesteś stale podminowany? Garść świeżej, posiekanej rzeżuchy pomoże Ci się wyluzować. Zawiera wit. B1 oraz potas, które są ważne dla prawidłowego działania mięśni i układu nerwowego – chronią Cię przed skurczami mięśni i nagłymi "ukłuciami”.
Patent MH:
wędzony łosoś, twarożek i świeżo posiekana rzeżucha na kromce żytniego chleba.

Soczewica

Nie tylko dostarczy Twoim mięśniom sporo białka, ale też pomoże Ci utrzymać w ryzach cholesterol. A dzięki wit. B6 umożliwi regenerację komórek nerwowych, co pozwoli układowi nerwowemu pracować bez problemów.
Patent MH:
pita z dipem soczewicowym (puszka soczewicy, kilka kropli tabasco, 1 łyżka oliwy i odrobina octu winnego do smaku).

Gorczyca

Jeśli Twój problem to zatkany nos, ziarna gorczycy pomogą Ci usunąć nadmiar śluzu z obu kanałów nosowych. Będziesz mógł normalnie oddychać w czasie snu, bez wydawania odgłosów podobnych do syreny transatlantyku "Stefan Batory".
Patent MH:
gorczyca to główny składnik musztard, które świetnie pasują do wędlin, mięs, jajek i dressingów do sałatek.

Płatki owsiane

Podobnie jak banany, ser żółty i mięso indyka, płatki owsiane zawierają tryptofan – aminokwas, który jest prekursorem serotoniny, która z kolei w ciemności przekształca się w melatoninę, regulującą pracę naszego zegara biologicznego. Ale płatki mają ponadto wolno przyswajalne węglowodany, które pozwolą Ci spać jak zabity.
Patent MH:
kilka ciastek owsianych bez cukru przed snem.  

Men's Health 09/2007

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Żeby spać jak niemowlę, nie potrzebujesz hipnotyzera, tylko odpowiedniego jedzenia. Oto produkty, które dadzą Ci głęboki, odprężający sen.
    Mens Health, 2008-12-21 21:23:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij