Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Przegląd diet intermittent fasting

intermittent fasting Zamiast gotowych patentów na sukces warto słuchać swojego organizmu i zdrowego rozsądku.

Głodni i wściekli

Opisujemy najczęściej spotykanie odmiany diet z gatunku okresowego głodowania (intermittent fasting).

Dieta 5:2

Co to jest? Pięć dni w tygodniu jesz normalnie, a przez dwa (niekoniecznie z rzędu) zaledwie 500- 600 kcal. Czy warto? Badania, zarówno dotyczące wpływu na wagę, jak i na zdrowie, nie dają ostatecznej odpowiedzi. Możesz spróbować, jeśli nie masz problemów z poziomem glukozy.

Dieta sokowa

Co to jest? Przez 7 dni pijesz tylko soki z warzyw i owoców. Czy warto? Prosto z mostu – nie. Pewnie na niej schudniesz, bo kalorii będzie tyle, co kot napłakał, ale potem raczej odzyskasz to z nawiązką. Na dodatek brak w niej tłuszczów i białka, więc spadek wagi pójdzie w części z mięśni.

Ograniczenie kalorii

Co to jest? Jedz przez jakiś czas o 25% mniej kcal niż Twoje dzienne zapotrzebowanie. Czy warto? Jedna czwarta kalorii poniżej dziennego zapotrzebowania to już spory defi cyt. Do odchudzania wystarczy mniejszy, a nie ma gwarancji, że wystąpi efekt zdrowotny.

Dieta fast mimicking

Co to jest? Przez 5 dni jesz produkty dostarczone przez fi rmę dr. Longo. Czy warto? To najlepiej (choć nie znaczy, że wystarczająco dobrze) przebadany system głodowania. Jeśli tylko stać Cię na ściągnięcie z USA drogiego zestawu posiłków, możesz spróbować.

Dieta co drugi dzień

Co to jest? Przeplataj dni, w które jesz normalnie, z takimi po 500 kcal. Czy warto? To tylko jeden ze sposobów na wywołanie deficytu kalorycznego. W MH wolimy, aby był on mniejszy (np. 10%), ale występował codziennie. Wyobrażasz sobie trening po 500 kcal? 

MH przyjrzał się również najpopularniejszym w ostatnich latach "cudownym dietom" i wystawił każdej sprawiedliwą ocenę. Zobacz również przegląd diet MH.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij