Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Power kanapka: idealny posiłek potreningowy

Ta kanapka to idealne połączenie węglowodanów prostych, łatwo przyswajalnego białka i zdrowych tłuszczy. Wrzuć ją do torby ze sprzętem sportowym, by uratować mięśnie po treningu. Gwarantujemy, że żaden katabolizm nie będzie Ci straszny.

2015-09-22
kanapka z kurczakiem Olga Nayashkova, 2015, shutterstock.com

Składniki:

1. Awokado

Ile? Połowa, obrana i pokrojona w kostkę.

Dlaczego? Awokado zawiera magnez, który redukuje uszkodzenia mięśni i służy do odbudowy zapasów energii. Dodatkowo zawiera o 60% więcej potasu niż banany, a to elektrolit, który tracisz podczas ćwiczeń.

2. Jasne pieczywo

Ile? Dwie kromki, z tostera.

Dlaczego? Pełnoziarniste pieczywo jest świetnym źródłem długo uwalnianej energii, ale po treningu potrzebujesz błyskawicznej dawki węglowodanów do uzupełnienia utraconych zapasów glikogenu. A te zapewni Ci biały chleb, pomagając w dostarczeniu białka z kurczaka do Twoich mięśni.

3. Oliwa z oliwek

Ile? 1 łyżka.

Dlaczego? Dostarczy Twojemu organizmowi kwasów tłuszczowych, które zmniejszą stan zapalny i będą smarować Twoje stawy podczas ćwiczeń. Jak w dobrze utrzymanym silniku – porządne smarowanie zapewni bezawaryjną jazdę. I zaoszczędzisz na wizytach w warsztacie…

4. Rucola

Ile? Dwie garście.

Dlaczego? Rucola jest świetnym źródłem przeciwutleniaczy i pomaga zmniejszyć uszkodzenia mięśni. Zawiera dużo witaminy C, wapna i magnezu, które są potrzebne do wzmacniania kości i naprawy chrząstek. Jest też bogata w kwas foliowy, który przyspieszy wzrost tkanki mięśniowej.

5. Pierś z kurczaka

Ile? 100 g, ugotowanej i pokrojonej.

Dlaczego? Kurczak jest dobrym źródłem witaminy B3, koniecznej do uzupełnienia zapasu energii w komórkach. I oczywiście doskonałym źródłem białka, które wspomaga regenerację mięśni. Gotowanie pozwala na zachowanie największej ilości białka.

6. Limonka

Ile? Jedna, wyciśnięta.

Dlaczego? Limonka obfituje w kwas foliowy, który według badań redukuje poziom homocysteiny – aminokwasu, który podnosi ryzyko uszkodzenia kości. Dodaj więc odrobinę soku z limonki, by stworzyć solidne ramy do transportowania nowych mięśni, których będzie szybko przybywać.

MH 10/11

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ta kanapka to idealne połączenie węglowodanów prostych, łatwo przyswajalnego białka i zdrowych tłuszczy. Wrzuć ją do torby ze sprzętem sportowym, by uratować mięśnie po treningu. Gwarantujemy, że żaden katabolizm nie będzie Ci straszny.<br /><br /><a href="/dieta/Power-kanapka-idealny-posilek-potreningowy,6552,1"></a>
    Mens Health, 2015-05-06 14:48:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij