Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Dietetyczne przekąski do meczu: dieta kibica

Kulinarny skarb kibica, czyli jak przetrwać 64 mecze mundialu w dobrej formie. Dzięki naszemu krótkiemu przewodnikowi po "futbolowych" przekąskach nie tylko nie dorobisz się mięśnia piwnego, ale może nawet uda Ci się schudnąć.

fot. Wojciech Małkowicz

W przypadku większości fanów futbolu oglądanie transmisji z wielkich imprez piłkarskich wiąże się nierozerwalnie z dwiema rzeczami. Po pierwsze, przez kilkanaście dni we wszystkich sklepach w okolicy gwałtownie rośnie sprzedaż piwa, a półki z przekąskami pustoszeją w zastraszającym tempie.

Po drugie, konieczność spędzenia przed telewizorem wielu godzin na śledzeniu meczów powoduje, że zamiast samodzielnie przygotowywanych posiłków zazwyczaj posiłkujemy się dostawami jedzenia z pobliskich restauracji i barów.

Aby taki daleki od wzorcowego reżim dietetyczny nie zakończył się tym, że po wejściu na wagę po meczu finałowym wskazówka popędzi ku znacznie wyższym liczbom kilogramów niż dotychczas, musisz zachowywać się jak selekcjoner najlepszych reprezentacji. Zamiast pakować do swojego żołądka jedzenie, które przekształci się w zupełnie niepotrzebną warstwę tłuszczu, musisz wybierać takie produkty, które nie tylko nie zagrożą Twojej sylwetce, ale wręcz pomogą Ci pozbyć się niechcianej oponki na brzuchu. Przeczytaj i sam dokonaj wyboru.

JEDZ TO: orzeszki ziemne prażone bez soli i tłuszczu

Już za samo to, że nie są solone (co wcale nie oznacza, że gorzej smakują), należą im się brawa. Świetna przekąska, która oprócz tego, że idealnie pasuje do zimnego piwa, to jeszcze jest bogata w błonnik i jest wartościowym źródłem magnezu, fosforu i wit. E. Jedząc je dostarczysz sobie także nienasyconych kwasów tłuszczowych, które pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu. Ale bez przesady, bo orzeszki ziemne, nawet prażone bez tłuszczu, są wysokokaloryczne - ok. 600 kcal w 100 g.

JEDZ TO: winogrona

W odróżnieniu od słodyczy winogrona są słodkie nie dzięki glukozie, a fruktozie, która rozkłada się dłużej - to sprawia, że są lepszym źródłem energii dla organizmu. Zamiast tłuszczu, na których piecze się herbatniki i ciastka, dostarczą Ci cennych minerałów i witamin, a przy okazji zmniejszą Twoje pragnienie. Jeśli wybierzesz winogrona czerwone, czeka Cię premia w postaci silnych antyoksydantów, które znajdują się w ich skórce. Pomagają one obniżyć poziom cholesterolu LDL we krwi.

JEDZ TO: ciastka owsiane lub razowe

Zamiast opychać się herbatnikami z cukrem, pierniczkami w czekoladzie czy biszkoptami z galaretką wybierze ciastka z mąki owsianej lub razowej. Po pierwsze nie są tak okropnie słodkie (mają duuużo mniej cukru), a po drugie mają znacznie więcej błonnika, który sprawia, że szybciej czujesz się syty, a Twoje jelita pracują lepiej.

NIE JEDZ TEGO: słone paluszki

WHO zaleca, aby dorosły człowiek spożywał nie więcej niż 6 g soli (czyli 2350 mg sodu) dziennie. Tymczasem Polacy, wbrew apelom lekarzy i dietetyków, zjadają z wszystkimi potrawami nawet 18 g soli każdego dnia! Paczka słonych paluszków opróżniona beztrosko podczas meczu „poprawi" ten rezultat o kolejne kilka gramów soli. Prosisz się w ten sposób o tak groźne choroby, jak kamica nerkowa, nadciśnienie i rak żołądka. Nadmiar soli powoduje też osłabienie kości i uszkodzenie struktury DNA.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zresztą można sobie zaplanować, taki tydzień dajmy na to odpoczynku totalnego od ćwiczeń i od diet - na okres samego finiszu. Potem na pewno z nowym zapałem, zmotywowani wracamy do treningów Ja najbardziej z takich zakąsek to lubię chyba orzeszki ziemne w różnych opcjach - w chili, curry itp. i popcorn solony! A jak ktoś ma trochę czasu by sobie przygotować - to takie koreczki z wykałaczkami - ser/oliwka/mięsko/chlebek i jakiś sos do tego. Co do pogody to można nawet telewizor na taras wystawić i grilować jednocześnie z meczem ;-)
    Adam, 2010-06-12 18:45:10
  • avatar
    zgłoś
    trzymam sztamę ze svenem jeżeli o to chodzi. MŚ są raz na 4 lata, więc można chyba się odchamić trochę zdrowie i forma ważne rzeczy, ale football'owe święto również a teraz pogody dopisują, to łatwo spalić to co się wpierniczy przed tv
    maras86pl, 2010-06-12 18:28:16
  • avatar
    zgłoś
    Standardowemu czytelnikowi sie nie spieszy.
    sven, 2010-06-12 17:46:28
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli komuś nie spieszy się na okładkę, to jak najbardziej się zgadzam !
    Adam, 2010-06-12 17:45:27
  • avatar
    zgłoś
    Na propozycje tych dań moge powiedzieć za stroną Komixxy: Are You Fuckin' Kidding Me?Podczas meczu jeśc migdały, pić wodę, jeśc winogrona i ciastka razowe? Podczas męskiego swięta nie mozna jeść męskiego jedzenia?To tak jakby podczas slubu nie zjeść strogonowa, rosołu i tortu weselnego, a podczas wigilii pierogów smazonych na oleju, karpia i tony ciast.Święto to święto - rządzi się swoimi prawami. Zgodzicie się?
    sven, 2010-06-12 17:35:49
  • avatar
    zgłoś
    Dietetyczny skarb kibica, czyli jak przetrwać 64 mecze mundialu w dobrej formie. Dzięki naszemu krótkiemu przewodnikowi po "futbolowych" przekąskach nie tylko nie dorobisz się mięśnia piwnego, ale może nawet uda Ci się schudnąć.http://www.menshealth.pl/dieta/Pilkarska-u...ibica-3945.html
    Mens Health, 2010-06-11 17:22:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij