Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Owocowa dieta: z czym łączyć cytrusy?

Zawarta w cytrusach witamina C nie tylko podnosi odporność, ale przyspiesza spalanie tłuszczu. A cytrusy to nie tylko popularne pomarańcze i grejpfruty. Sprawdź, jak z korzyścią dla zdrowia i formy wykorzystać właściwości tych egzotycznych owoców.

MH 2015-12-08
Cytrusy-moc witamin i zdrowia fot. Africa Studio / Shutterstock

1. Czerwona pomarańcza

Smakuje jak: Pomarańcza ale może być bardziej kwaśna. Niektórzy twierdzą, że ma delikatny posmak jagód goji.

Jedz z: Do liści sałaty dodaj pokrojoną w plastry pomarańczę. Do tego czerwona cebulka, zielone oliwki oraz oliwa. I dużo pieprzu.

2. Yuzu

Smakuje jak: Połączenie cytryny, limonki i mandarynki.

Jedz z: Małżami. W Polsce znajdziesz yuzu raczej tylko formie gotowego soku. Skrop nim małże na chwilę przed jedzeniem. Z krabami i awokado. Bezpośrednio przed jedzeniem spryskaj owoc i mięso kraba.

3. Pomelo

Smakuje jak: Słodszy grejpfrut. Jest też jego bardziej delikatną wersją.

Jedz z: 3 Grillowanym łososiem. Wyciskaj bezpośrednio na wierzch. Posiekaj pomelo i dodaj do kaszy kuskus razem z drobno pokrojoną morelą i migdałami.

4. Limonka

Smakuje jak: Bardziej gorzka cytryna.

Jedz z: Sosem rybnym. Wyciśnij świeży sok z połówki owocu, to wyostrzy nieco mętny smak sosu. Pokrój na ćwiartki i dodaj razem z lodem do dżinu z tonikiem.

mandarynki fot. Shutterstock

 

5. Mandarynka

Smakuje jak: Owoce tropikalne. Jest słodsza niż pomarańcza.

Jedz z: Wyciśnięty sok dodawaj do marynaty sojowej razem z czosnkiem, imbirem i olejem arachidowym. Pokrojona w plastry świetnie smakuje ze smażoną piersią z kurczaka oraz wołowiną.

Nie marnuj, marynuj!

Zamarynowane cytryny dają Ci komfort gotowania. Masz je pod ręką w każdej chwili. Możesz używać do mięsa, sosów i koktajli. No i wiesz, co jesz, bo przyłożyłeś do tego rękę.

1. Odpowiednią ilość cytryn, dobrze umytych i obranych, rozkrój na ćwiartki, tak by owoce trzymały się od spodu słoika.

2. Cytryny ułóż tak, aby rozkrojone części znalazły się na górze. Do środka wsyp odrobinę soli morskiej gruboziarnistej.

3. Zalej wszystko wrzątkiem do poziomu najwyżej ułożonej cytryny. Zamknij szczelnie i odłóż. Słoik powinien stać 1-2 tyg.

4. Po pierwszym otwarciu trzymaj słoik w lodówce, nie dłużej niż 3 tygodnie: potem owoce mogą zacząć pleśnieć.

5. Gotowe cytryny możesz siekać i dodawać do sałatek, mięsa, kroić w plastry albo wykorzystać sok do herbaty.

MH 10/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Warto dodać, ze wszystkie owoce cytrusowe są pryskane, a dodatkowo w trakcie transportu, też dzieją się różne rzeczy z tymi owocami. Osobiście nie rzucałabym się w sklepach na te owoce. Teraz powstały specjalne odmiany, które można hodować w polskich warunkach, dlatego lepiej mieć swoje owoce i warzywa, a takie drzewko cytrynowe można kupić już od 90 złotych, więc warto pomyśleć czy naprawdę zależy nam na zdrowiu, czy tylko ślepo podążamy za trendami.
    patusia.ma, 2016-02-28 18:20:31
  • avatar
    zgłoś
    Zawarta w cytrusach witamina C nie tylko podnosi odporność, ale przyspiesza spalanie tłuszczu. A cytrusy to nie tylko popularne pomarańcze i grejpfruty. Sprawdź jak z korzyścią dla zdrowia i formy wykorzystać właściwości tych egzotycznych owoców.<br /><br /><a href="/dieta/Owocowa-dieta-5-soczystych-patentow-na-cytrusy,5378,1"></a>
    Mens Health, 2015-12-08 11:27:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij