Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Odchudzanie skuteczne jak nigdy

Kiedy zrozumiesz, dlaczego te wszystkie cholerne diety odchudzające, które stosowałeś, nie zdały egzaminu, będziesz bliższy sukcesu. Oto przewodnik, które przeprowadzi Cię wąską ścieżką z królestwa grubasów do krainy ludzi wiecznie szczupłych.

Robert Karnawski 2009-03-27
Schudłeś? To dużo, ale to dopiero połowa sukcesu. Dopiero gdy utrzymasz tę wagę, będziesz mógł mówić o pełnym zwycięstwie. (fot. John Hamel)

Wszystkie diety są do bani. Próbowałeś kilku i za każdym razem osiągałeś ten sam efekt: po tygodniu nieludzkich wyrzeczeń (ulubionej pizzy i piwa), ze zdwojoną energią wrzucałeś w siebie wszystko, o czym przez ten czas nie wolno Ci było nawet pomyśleć. Chociaż 24 godziny na dobę myślałeś wyłącznie o jedzeniu.

Kto by przypuszczał, że kawałek zwykłego ciasta z podwójnym serem może stać się takim samym obiektem pragnień, jak Salma Hayek na plakatach z reklamą bielizny. Na dodatek, o ile skonsumowanie Salmy kończy się wpisaniem złotymi literami w najlepsze kroniki towarzyskie, o tyle przerwanie diety - oskarżaniem samego siebie o słabą wolę i depresją.

OK, dzisiaj sobie odpuszczam, ale od jutra odchudzam się na poważnie. Większość z nas tyje właśnie przez ten ostatni raz.

I będziesz raz za razem zaliczał takie upadki, jeżeli nie zrozumiesz jednej zasady: to nie Twoja słaba wola i niepohamowany apetyt są źródłem ciągłych niepowodzeń. Decydują o tym procesy chemiczne zachodzące w Twoich komórkach. I nie osiągniesz celu, jeżeli nie nauczysz się omijać wszystkich pułapek, które zastawia na Ciebie odstawiony od pełnej michy organizm.

Pierwszy tydzień


Kryzys:
masz napad głodu.

Przedtem: zjadałeś to, co było w zasięgu Twojego wzroku.

Co na to nauka: to żołądek powiadamia mózgowy ośrodek sytości i głodu o tym, że pora na posiłek. Wydzielany przez śluzówkę żołądka hormon, grelina, jest właśnie przekaźnikiem tych informacji. Grelina zmniejsza też spalanie tkanki tłuszczowej. Im mniej pożywienia dostarczasz organizmowi, tym więcej greliny się wydziela i tym głodniejszy się czujesz. Bo jej zadaniem jest dbać o uzupełnianie i magazynowanie energii w organizmie i blokowanie sytuacji, kiedy organizm pobiera energię z zapasów, czyli z tkanki tłuszczowej. Głód to dobry sygnał: grelina bije na alarm, że jeśli za chwilę czegoś nie zjesz, zaczniesz spalać tłuszcz. A o to przecież Ci chodzi.

Teraz: musisz nauczyć się oszukiwać głód. Po pierwsze, wypij szklankę wody mineralnej. W ogóle powinieneś dużo pić, co najmniej 2 litry wody dziennie. Teraz pora zjeść coś, co ma mało kalorii i dużo błonnika - najlepiej owoce albo warzywa. Noś przy sobie paczkę suszonych owoców - łatwiej powstrzymasz się od pojechania do najbliższego McDrive'a.

Strategia: napady głodu będziesz miewał nie dłużej niż 2 tygodnie, pod warunkiem że posiłki ustawisz na określone godziny. Musisz je planować dzień wcześniej: na śniadanie białko (ser, mleko, jogurt), 3 godziny później owoce, 3 godziny później lekki lunch (dużo warzyw i ryba albo mięso bez tłuszczu), 3 godziny później sok owocowy i 3 godziny później kolacja, składająca się najlepiej z warzyw i małej porcji mięsa.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    miło się czyta oczywiste rzeczyzłoty środek to przede wszystkim poznać samego siebie !!! i dobrać zestaw
    ~adi, 2009-03-30 01:04:12
  • avatar
    zgłoś
    Kiedy zrozumiesz, dlaczego te cholerne diety odchudzające, które stosowałeś, nie zdały egzaminu, będziesz bliższy sukcesu. Oto przewodnik, które przeprowadzi Cię wąską ścieżką z królewstwa grubasów do krainy ludzi szczupłych.http://www.menshealth.pl/dieta/Odchudzanie...nigdy-3394.html
    Mens Health, 2009-03-27 17:40:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij