Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

4


OCEŃ
3.8

Odchudzanie: 23 sposoby, by zrzucić 1 kg nadwagi

Wiadomo, że najlepsze efekty w odchudzaniu daje porządna dieta i uczciwe treningi. Ale są też łatwiejsze i przyjemniejsze patenty na pozbycie się niechcianych kilogramów. Z pomocą dietetyków wybraliśmy dla Ciebie te najprostsze i najskuteczniejsze.

Matthew Barbour, Beata Dżugaj 2015-08-03
fot. Photodisc
 1.

Kapsaicyna górą!

Naukowcy z Uniwersytetu Tasmanii udowodnili, że faceci na diecie, którzy dodatkowo dodawali 1/4 łyżeczki od herbaty sproszkowanego chili do posiłków, stracili w ciągu miesiąca ok. 2,3 kg więcej niż grupa na diecie bez chili. Okazuje się, że kapsaicyna, która nadaje ostrość papryczkom, powoduje także przyspieszenie metabolizmu, a co za tym idzie - zwiększenie tempa spalania tłuszczu.

Więcej o kapsaicynie przeczytaj w: Ostre jedzenie: jak działa kapsaicyna?

Stracisz 1 kg w ciągu 12 dni

 2.

Idź na spacer

Osoby na diecie, które spacerowały przez 20 minut po obiedzie, traciły dodatkowo 0,5 kg na tydzień - udowodnili naukowcy z Tufts University. Taka przechadzka, oprócz spalenia kalorii, pobudzi jeszcze przemianę materii na kolejne trzy godziny.

Stracisz 1 kg w ciągu 14 dni

 3.

Pij mleko

Na uniwersytecie w Tennessee udowodniono, że dodatkowa dzienna dawka 1200 mg wapnia (to np. trzy kubki odtłuszczonego mleka) może spowodować utratę aż 10 kg w ciągu pół roku. „Wapń przyspiesza rozkład związków tłuszczu w organizmie" - mówi szef badań Michael Zemel. Wybieraj mleko do 2% tłuszczu.

Stracisz 1 kg w ciągu 18 dni

 4.

Pij zieloną herbatę

Holendrzy z uniwersytetu w Utrechcie zbadali, że jeden ze składników zielonej herbaty, nazwany dziwacznie galusan epigallokatechiny, w połączeniu z kofeiną wzmaga utlenianie tłuszczu i przyspiesza przemianę materii o jedną piątą. Dwie filiżanki dziennie wystarczą, by wypłukać z Ciebie 600 kcal na tydzień.

Stracisz 1 kg w ciągu 70 dni

 5.

Zapal światło

Kolacja przy świecach co wieczór nie jest dobrym pomysłem. Naukowcy z California University udowodnili, że jadanie przy przyćmionym świetle sprawia, iż pochłaniamy średnio o 240 kcal więcej. Taki półmrok buduje romantyczną atmosferę, ale sprawia również, że jesteśmy mniej świadomi tego, co i ile jemy

Stracisz 1 kg w ciągu 24 dni

 6.

Przypraw sobie

"Cynamon jest spalającym tłuszcz przyspieszaczem metabolizmu" - mówi Ann Louise Gittleman, autorka książki "Książka kucharska - plan wypłukiwania tłuszczu". Badania amerykańskiego Departamentu Rolnictwa potwierdzają, że dodawanie pół łyżeczki cynamonu do potraw dziennie pomaga zrzucić ok. 1 kg na miesiąc.

Więcej o dobroczynnym działaniu przypraw przeczytaj w: Zdrowie MH: przyprawy w służbie medycyny.

Stracisz 1 kg w ciągu 30 dni

 7.

Wcinaj więcej białka

Białka nie służą tylko do budowania mięśni. Ponieważ na ich strawienie organizm musi zużyć więcej energii, niż w przypadku węglowodanów i tłuszczy, pomaga także zrzucić zbędną oponkę. Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Dietetycznego, jeżeli 25% przyswajanych kalorii pochodzi z białka zwierzęcego - tracisz 200 kcal ekstra, po prostu spalając je podczas trawienia jedzenia po posiłku. Wybieraj głównie mięso chude i białe.

Dlaczego białko? Sprawdź wyniki naszych laboratoryjnych badań.

Stracisz 1 kg w ciągu 30 dni

 

fot. Diego Cervo / Shutterstock.com
 8.

Won z Ramseyem

Naukowcy z Brookhaven National Laboratory w Nowym Jorku dowodzą, że oglądanie w telewizji programów poświęconych jedzeniu i gotowaniu sprawia, że jemy później o 10% więcej niż zwykle. Unikanie smakowitych audycji może pomóc Ci stracić nawet kilogram w ciągu 8 tygodni.

Stracisz 1 kg w ciągu 56 dni

 9.

Chrup migdały

W badaniach naukowców z Kalifornii wykazano, że jedzenie garści migdałów dziennie przez 6 miesięcy spowodowało u uczestników badania spadek wagi średnio o 8%. Migdały wspomagają pracę przewodu pokarmowego, m.in. zwiększając w jelitach liczbę pożytecznych bakterii.

Stracisz 1 kg w ciągu 80 dni

10.

Jedz drugie śniadanie

Ochotnicy w badaniach Purdue University odkryli, że miseczka płatków zjedzona w porze lunchu pozwala zmniejszyć ilość przyswajanych dziennie kalorii średnio o 640 kcal. Najlepszym wyborem wciąż pozostają staromodne płatki owsiane zalane jogurtem naturalnym ze świeżymi lub mrożonymi owocami.

O wszystkich zaletach płatków owsianych przeczytaj w: Płatki owsiane: przepis na śniadanie idealne.

Stracisz 1 kg w ciągu 10 dni

11.

Więcej seksu

Do tego nie trzeba Cię zachęcać, prawda? Spalasz 150 kcal w ciągu 20 minut, a w dodatku podnosisz poziom hormonów, które przyspieszają metabolizm tłuszczów i wzrost mięśni. Specjaliści zalecają co najmniej 4 takie przyjemne sesje w tygodniu.

Stracisz 1 kg w ciągu 56 dni

klatka, ABS fot. Shutterstock.com
12.

Wykorzystaj mądrze rower

Zamiast jazdy w jednym rytmie, zaaplikuj sobie solidne interwały. Faceci na rowerach treningowych, którzy przez 20 minut na zmianę pedałowali ostro przez 8 sekund, a potem wolniej przez 12 sekund, stracili 3 razy więcej na wadze niż grupa pedałujących w jednostajnym tempie przez 40 min.

Stracisz 1 kg w ciągu 36 dni

13.

Wyciśnij sok z grejpfruta

Kobiety, które podczas odchudzania się zajadają się grejpfrutami, wiedzą dobrze, co robią. Badacze kalifornijscy udowodnili, że mężczyźni, którzy piją 100 ml soku z tych kwaśnych owoców trzy razy dziennie, przez 12 tygodni stracą średnio 2 kg. Jest to możliwe dzięki enzymom stabilizującym poziom insuliny we krwi.

Stracisz 1 kg w ciągu 42 dni

14.

Zjedz michę

Miseczka zupy warzywnej, nawet z niewielkim dodatkiem śmietany dla smaku, dwa razy dziennie i tracisz o 1 kg miesięcznie więcej niż kumple jedzący węglowodany - twierdzą amerykańscy badacze z Penn State University. Tylko nie zamocz krawata!

Stracisz 1 kg w ciągu 30 dni

15.

Jedz jak królik

Sałatka zjedzona jako starter sprawi, że zjesz o połowę mniej kalorii. Zmieszaj garść zielonych sałat różnych gatunków, dorzuć garść rukoli i dowolnych kiełków, polej dwiema łyżkami oliwy extra virgin razem z octem balsamicznym, posól i zjedz.

Stracisz 1 kg w ciągu 14 dni

Skuteczne odchudzanie: oblicz, ile energii potrzebujesz fot. Shutterstock
16.

Zrelaksuj się

Bo od stresu się tyje. Hormony stresu - kortyzol i noradrenalina - stymulują wzrost i rozmnażanie się komórek tłuszczowych. Naprawdę. Izraelscy naukowcy odkryli, że kombinacja technik relaksacyjnych i diety może spowodować utratę do 1 kg w ciągu miesiąca.

Szukasz na sposobu na pozbycie się stresu? Sprawdź: 43 patenty na życie bez stresu oraz Jak się odstresować: 19 sposobów na stres w różnych sytuacjach.

Stracisz 1 kg w ciągu 30 dni

17.

Waż się codziennie

Specjaliści od żywienia z uniwersytetu w Kolorado wykazali, że osoby odchudzające się, które ważyły się codziennie, straciły na wadze w ciągu miesiąca prawie o 2 kg więcej niż ci ludzie, którzy ważyli się co tydzień.

Codzienne ważenie sprawia, że jesteś bardziej zmotywowany, aby schudnąć. Jeśli jednak nie będziesz się trzymał dyscypliny podczas diety, codziennie ważenie może przynieść dokładnie odwrotny skutek - sprawi, że szybciej się zniechęcisz i przestaniesz walczyć o szczuplejszą sylwetkę.

Stracisz 1 kg w ciągu 15 dni

18.

Daj się ukłuć

Brytyjskie Stowarzyszenie Akupunktury donosi, że stymulacja akupunkturowego punktu odpowiadającego za apetyt może pomóc zrzucić 4,5 kg w ciągu 3 miesięcy. Wydaje się zbyt piękne, żeby było prawdziwe, ale cóż szkodzi spróbować?

Stracisz 1 kg w ciągu 20 dni

19.

Tłusto na dzień dobry

Zjedz tłuste śniadanie, a zmniejszysz dzienną dawkę kalorii o 15% - tak twierdzą naukowcy z Houston State University. Wybieraj jednak tłuszcze zdrowe dla serca, na przykład zrób sobie kanapkę z chleba razowego z plastrem wędzonego łososia i awokado. O drożdżówkach, hamburgerach, kebabach, ciastkach i innych tego typu produktach zapomnij.

Po przepisy na śniadanie sięgnij do: Szybko, smacznie i zdrowo: 7 przepisów na śniadanie.

Stracisz 1 kg w ciągu 20 dni

Budowanie mięśni, porady treningowe fot. Shutterstock.com
20.

Wyjdź na słońce

Badania opublikowane w brytyjskim magazynie "Obesity" ("Otyłość") wykazały, że faceci, którzy trenowali na świeżym powietrzu w słoneczne dni, pozbywali się o 20% więcej tłuszczu niż ci, którzy ćwiczyli w zamkniętych pomieszczeniach.

Stracisz 1 kg w ciągu 80 dni

21.

Jedz surowe warzywa i owoce

"International Journal of Obesity" donosi, że dłuższe żucie wzmaga wydzielanie hormonów, które sprawiają, że czujesz się syty. Poza tym warzywa i owoce zawierają dużo błonnika, który pęcznieje w żołądku, wypełniając go i przyspieszając w ten sposób moment, w którym podczas posiłku czujesz się najedzony.

Stracisz 1 kg w ciągu 14 dni

22.

Ćwicz na głodniaka

Poranny trening rób przed śniadaniem albo ćwicz co najmniej 4 godziny po obfitym posiłku lub 3 godziny po lżejszym. Trening z pustym żołądkiem podnosi poziom hormonu wzrostu, co stanowi warunek hormonalnego spalania tłuszczu.

Potem jednak zjedz lekki węglowodanowo-białkowy posiłek, żeby nie zmusić organizmu do spowolnienia metabolizmu i dostarczyć materiału budulcowego mięśniom.

Stracisz 1 kg w ciągu 10 dni

23.

Wysypiaj się porządnie

To proste: kiedy śpisz, nie możesz jeść. Naukowcy z uniwersytetu w Chicago wyliczyli, że dodatkowa godzina snu to mniej o aż 200 kcal pochłoniętych w ciągu dnia.

O tym, jak zapewnić sobie zdrowy i regenerujący sen przeczytaj w: Zdrowy sen na piątkę.

Stracisz 1 kg w ciągu 38 dni

MH 07-08/09

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij