Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Nocne podjadanie: słodkie, słone i pikantne

Zdarza Ci się poczuć ostre ssanie na czekoladę albo pizzę? A może regularnie wychodzisz w środku nocy po batoniki? MH odkoduje Twoje potrzeby i podpowie, co zrobić, gdy masz ochotę na słodkie, słone lub ostre. Innymi słowy - dekoder gastrofazy.

MH 2015-03-09
przekąski, słone przekąski fot. Catalin Petolea 2015/shutterstock

Rzucasz się na słone

To znaczy: Jeśli zaczynasz solić coraz więcej, może to oznaczać , że masz spory deficyt minerałów. „Badania pokazują, że jeśli Twoja dieta jest uboga w wapno, zaczynasz więcej solić” – mówi Michael Tordoff , naukowiec z Monell Chemical Senses Centre w Filadelfii. Powód? Sód tymczasowo zwiększa poziom wapna we krwi, co oszukuje Twoje ciało, a Ty myślisz, że problem jest rozwiązany.

Co robić? Jedz więcej nabiału (np. serki wiejskie) oraz sardynki lub makrele z puszki. W ten sposób nie tylko Twoje kości będą mocniejsze, ale również możesz odłożyć gotowe odżywki. 

Rzucasz się na ostre

To znaczy: Jeśli po treningu Twoja koszulka nie jest tak mokra, jak T-shirt kumpla, a do tego rzucasz się na chili, Twoje ciało może potrzebować ognistych smaków, by móc się pocić. To również wyjaśnia, dlaczego ciepłe kraje często mają pikantną kuchnię. Pikantne przyprawy wpływają na chłodzenie organizmu.

Co robić? Zrezygnuj z kremowych sosów curry, bo przybędzie Ci kilka kilogramów. Postaw na kuchnię indyjską, gdzie podstawa to ryż i ostro przyprawiony kurczak lub baranina. Możesz wykorzystać gotową przyprawę garam masala. Jedz i spalaj tłuszczyk.

Rzucasz się na słodkie

To znaczy: Czekolada to doskonale opakowany antydepresant. Pożądanie słodkiego może wskazywać, że chcesz poprawić nastrój. Gdy Twoja szczęśliwa chemia sięgnie dna, czujesz, że natychmiast musisz się odbić. Czasem możesz czuć, że brakuje Ci energii. Ciało absorbuje rafinowany cukier ze słodyczy zdecydowanie szybciej niż z jakiegokolwiek innego jedzenia, dając Ci natychmiast paliwo do działania.

Co robić? Zastrzyk węglowodanów podnosi poziom energii na dłużej niż słodycze. Zjedz pieczonego ziemniaka lub pełnoziarnistego tosta. Potem idź pobiegać – ruch poprawia nastrój. 

MH 03/2012

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij