Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.1

Najlepsze odżywki i suplementy dla biegaczy

Niesłusznie kojarzysz suplementy i odżywki dla sportowców z preparatami, które przyjmują Twoi kumple ćwiczący na siłowni. Jeżeli biegasz, dzięki ich pomocy uzyskasz lepsze rekordy oraz szybszą regenerację mięśni. Oto krótki przewodnik po suplementach i odżywkach dla biegaczy.

suplementy i odżywki fot. Deymos.HR, 2015, shutterstock.com

Twój trening: doładuj bieg

1. Większa infensywność - Kofeina

Dlaczego? Zmniejsza poczucie zmęczenia oraz pomaga wejść Twojemu ciału na wyższe obroty. Według badań nawet filiżanka kawy przed treningiem wydłuży Twoją zdolność do intensywnego wysiłku.

Ile? 8 mg na kilogram masy ciała na 0,5 godz. przed treningiem.

Caffeine 200 PLUS

2. Większa szybkość - Kreatyna

Dlaczego? Buduje siłę mięśni niezbędną nie tylko przy sprintach, ale też naprawdę długich biegach. Najlepiej sprawdza się podczas przygotowań do sezonu na siłowni.

Ile? Na początku przyjmuj połowę dawki polecanej przez producenta. Po miesiącu postępuj według wskazań na etykiecie.

Creatine Xplode, olimp-supplements.com

3. Dłuższy trening - Koenzym Q10

Dlaczego? Dodaje energii oraz przyspiesza regenerację.

Ile? Według wyników badań przeprowadzonych dla „Journal of the International Society for Sports Nutrition” powinieneś przyjmować do 200 mg przed treningiem, by dłużej mieć siły na więcej.

Q10, olimp-supplements.com

4. Szybsze spalanie - L-karnityna

Dlaczego? Przyjmowana przed wysiłkiem fizycznym uaktywnia zalegający tłuszcz, dzięki czemu zostaje on błyskawicznie przekształcony w energię – a Ty spalasz niemal dwa razy więcej kalorii w tym samym czasie.

Ile? Według wskazań producenta.

L-Carnitine, activlab.pl

Twoja regeneracja: przyspiesz efekty

1. Więcej energii - witaminy z grupy B

Dlaczego? Witaminy z grupy B doładują Twoje akumulatory. Szczególnie zalecane, gdy nie masz czasu na prawidłową regenerację. Wspomagają wchłanianie i efektywne wykorzystanie wszystkich składników pożywienia

Ile? Kapsułka dziennie.

Vitamin B Complex, trec.com.pl

2. Większe mięśnie - białko

Dlaczego? Badacze z McMaster University w Kanadzie udowodnili ostatnio, że trenując sporty wytrzymałościowe, powinieneś przyjmować więcej białka niż Twoi kumple z siłowni, by zapobiec uszkodzeniom tkanki mięśniowej.

Ile? Przyjmuj około 25 g białka na godzinę przed i pół godziny po treningu.

100% Whey Isolate, sciteconline.com

3. Mocniejsze stawy – Glukozamina z Chondroityną

Dlaczego? Zawierają aż 7 składników aktywnych, mających korzystny wpływ na funkcjonowanie stawów, a zwłaszcza glukozaminę oraz chondroitynę, które łagodzą między innymi stany zapalne w stawach.

Ile? 1 kapsułka 2 razy dziennie.

Arthroblock Forte, olimp-supplements.com

4. Szczuplejsza sylwetka - Kwas rumenowy CLA

Dlaczego? W badaniach przeprowadzonych dla „Journal of International Medical Research” grupa biegaczy, która przyjmowała CLA, szybciej zrzuciła balast niż grupa kontrolna.

Ile? Według etykiety.

CLA + Green Tea, activlab.pl

MH 03/13

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wszystkie najbardziej potrzebne biegaczom witaminy i odżywki znajdziecie na http://tanie-odzywki.pl/27-odzywki-dla-biegaczy?p=4. Polecam!
    ~Mariusz09, 2017-01-23 09:20:04
  • avatar
    zgłoś
    opcji jest wiele, a jedna z nich są sterydy. Polecam więc zajrzeć na http://sterydonline.pl ;-)
    ~strongman87, 2015-05-05 07:35:13
  • avatar
    zgłoś
    Niesłusznie kojarzysz suplementy i odżywki dla sportowców z preparatami, które przyjmują Twoi kumple ćwiczący na siłowni. Jeżeli biegasz, dzięki ich pomocy uzyskasz lepsze rekordy oraz szybszą regenerację mięśni. Oto krótki przewodnik po suplementach i odżywkach dla biegaczy.<br /><br /><a href="/dieta/Najlepsze-odzywki-i-suplementy-dla-biegaczy,5649,1"></a>
    Mens Health, 2015-01-22 16:08:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij