Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Zdrowe odżywianie - na skróty do lepszego zdrowia

Wiesz, że powinieneś robić różne zdrowe rzeczy, ale Ci się nie chce, np. jeść warzywa, myć lodówkę, pić zieloną herbatę. Dla wszystkich ludzi dobrych chęci, ale słabej woli opracowaliśmy kilka dróg na skróty.

Małgorzata Dacko, Dariusz Kobucki 2009-02-12
fot. Dennis Galante

W mądrych książkach piszą, że mężczyzna powinien jeść 5 porcji owoców i warzyw dziennie, by dostarczyć organizmowi soli mineralnych oraz witamin, dużo błonnika, aby zapobiec rakowi jelita grubego, ryby 2 razy w tygodniu, bo dobrze wpływają na serce, likopen na prostatę i wszystko zapijać zieloną herbatą, bo zwalcza nowotwory i inne takie. I jak ognia unikać smażonego, tłustego oraz białego pieczywa.

Kto to wszystko wytrzyma? Koniec z torturami i wyrzutami sumienia! Zdrowe jedzenie nie musi być drogą przez mękę.

Jeżeli nie jesz błonnika...

...czyli warzyw, owoców i ciemnego pieczywa - wskocz na bieżnię. Wysiłek fizyczny, a w szczególności bieganie, działa podobnie jak błonnik - wymiata z jelit resztki jedzenia i zapobiega powstawaniu złogów.

"Im szybciej i dokładniej pozbywamy się resztek jedzenia z organizmu, tym mniejsze ryzyko raka jelita grubego - podkreśla Ann Grandjean, dyrektor Center of Human Nutrition. - Złogi w jelitach zwyczajnie gniją i wydzielają toksyny, zatruwając nasz organizm".

Biegaj codziennie po 20 minut. I Twojemu sercu wyjdzie to na zdrowie. Od biegania też Cię odrzuca? Kup w aptece błonnik w tabletkach i łykaj 2-3 razy dziennie.

Jeżeli nie jesz warzyw i owoców 5 razy dziennie...

...a tyle porcji zalecają specjaliści od żywienia - pij soki. "Sok warzywny to najlepszy substytut surowych warzyw, podobnie jest z sokami owocowymi - twierdzi Melinda Hemmelgarn, żywieniowiec z Uniwersytetu Missouri. - Oczywiście, najlepiej jest kupić sokowirówkę i samemu przygotowywać świeże soki, ale te z kartonu też zapewnią odpowiednią ilość witamin i soli mineralnych. Najlepiej, jeżeli będziesz pił do śniadania wysoką szklankę (0,33 litra) wymieszanego soku z pomarańczy i czerwonych grejpfrutów, a do obiadu wysoką szklankę soku wielowarzywnego".

I to wszystko. W ten sposób wypijasz równowartość 5 porcji warzyw i owoców. Przy okazji wlewasz w siebie likopen zawarty w pomidorach i czerwonych grejpfrutach, chroniący przed rakiem prostaty.

Jeżeli nie masz czasu na śniadanie...

...kup blender (mikser z przystawką w kształcie kielicha).Wychodzenie z domu z pustym żołądkiem powoduje, że metabolizm nie wskakuje na pełne obroty, mózg oraz mięśnie nie dostają odpowiedniej dawki paliwa i ani praca, ani trening, ani nauka nie będą efektywne.

Dlatego rano wrzucasz do blendera owoce, jakie lubisz (mogą być mrożone), dodajesz banana (zastrzyk energii i podniesiony poziom serotoniny odpowiedzialnej za dobry nastrój), zalewasz mlekiem, jogurtem lub kefirem, naciskasz "start" i po minucie masz superzdrowe, lekkie śniadanie, które da Ci kopa na przynajmniej parę godzin.

"Dobrze jest dosypać do koktajlu ziarna zbóż, płatki owsiane albo zmielone otręby. Pozwoli to utrzymać stały poziom cukru we krwi. Płatki owsiane obniżają ponadto poziom cholesterolu" - radzi dr inż. Małgorzata Drywień, specjalista żywienia z SGGW w Warszawie.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Na pocieszenie warto też rozwinąć wątek czerwonego wina, które działa dobroczynnie na serce, zołądek, układ naczyniowy, jest też przeciwutleniaczem, a zatem opóźnia starzenie się komórek. Mówi się, że mieszkańcy okolic Bordeaux najrzadziej na świecie umierają na choroby serca; faktem jest też, że przy cyklu spożywania posiłków narodów południa Europy (obfita kolacja między 19 a 23) problem otyłości nie jest (lub nie był, do czasu nadejścia fastfoodów) problemem tamtejszych społeczeństw. pozdrawiam!-------
    ~Piotr, 2009-02-17 17:11:43
  • avatar
    zgłoś
    Wiesz, że powinieneś robić różne ważne dla Twojego zdrowia rzeczy, ale Ci się nie chce, np. jeść warzywa, myć lodówkę, pić zieloną herbatę. Dla wszystkich ludzi dobrych chęci, ale słabej woli opracowaliśmy kilka dróg na skróty.
    Mens Health, 2009-02-12 21:42:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij