Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mleko roślinne: wartościowe uzupełnienie diety

Z prawdziwym mlekiem mają wspólną jedynie nazwę, mimo to mogą być wartościowym uzupełnieniem menu. Testujemy mleka (napoje) roślinne.

2016-10-05
Mleko roślinne fot. shutterstock.com

1. Sprytny doping: konopie

Zawiera białko o bardzo korzystnym zestawie aminokwasów, kwasy tłuszczowe omega-3 w dobrej proporcji do omega-6, a także solidną dawkę witaminy D, wapnia oraz fosforu. I nie ma nic wspólnego z TYMI konopiami. Sam zdecyduj, czy to dobrze czy źle.

Sposób użycia: Jest ciężkie i kremowe, o lekko orzechowym smaku. Nadaje się w sam raz, by doładować poranną owsiankę.  

2. Na mięśnie: soja

Soja zawiera w przeliczeniu na kalorię więcej białka niż inne roślinne jego źródła, więc zwróć na nie uwagę zwłaszcza wtedy, gdy chcesz zróżnicować źródła dostarczanych protein.

Sposób użycia: Spośród wszystkich mlek roślinnych sojowe najlepiej nadaje się jako dodatek do kawy czy herbaty, bo w przeciwieństwie do nich nie rozwarstwia się po wlaniu do ciepłego płynu.  

3. Waga w dół: migdały

To godna uwagi opcja dla wszystkich, którzy liczą kalorie. Jest mniej zasobne w witaminy i składniki mineralne niż konopne, ale na podkreślenie zasługuje zawartość B6, B12, D, E oraz wapnia. Nasz zdecydowany faworyt, jeśli chodzi o smak.

Sposób użycia: Łagodny smak i niewielka kaloryczność sprawiają, że mleko migdałowe jest świetną bazą smoothies. Sprawdza się także w owsiankach i deserach. Możesz również pić je bez żadnych dodatków.  

4. Po treningu: ryż

Jeśli chodzi o zawartość białka, to, delikatnie mówiąc, szału nie ma. Jest w nim za to ponad dwa razy więcej węglowodanów niż w krowim mleku, więc będzie dobrą podstawą potreningowego szejka.

Sposób użycia: Wymieszaj z odżywką i wypij po treningu. Węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym sprawią, że szybciej odbudują się zapasy glikogenu, a białko dotrze do mięśni.  

5. Z tłuszczykiem: kokos

Kokosy zawierają średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe MCT, które są szybko przyswajane i mogą dzięki temu być wykorzystane przez organizm jako źródło energii. Pamiętaj, że w napoju kokosowym będzie ich niewiele, dlatego lepsze będzie oryginalne mleko kokosowe.

Sposób użycia: Będzie pasowało jak ulał do dań kuchni azjatyckiej. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    na pewno nie w zbyt dużych ilościach, jak większość rzeczy zresztą
    Mariusz7, 2016-11-23 13:33:18
  • avatar
    zgłoś
    Soja jest niezdrowa
    ~kaja, 2016-10-05 16:18:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij