Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Jedzenie lepsze niż leki: 7 patentów na zdrowie i odporność

Naukowcy alarmują, że przyjmujemy za dużo suplementów i leków. A i tak chorujemy. Zamiast tego zwróćmy uwagę na to, czy w naszej diecie znajdują się odpowiednie składniki. Serwujemy garść patentów, przydatnych informacji, a do tego gotowa lista zakupów.

MH 2015-10-12
jedzenie lepsze niż leki fot. Shutterstock

1 godzina

Wystarczy na tyle wystawić pieczarki na słońce, aby zwiększyć w nich zawartość witaminy D. Po co nam ona? Bo to prawdziwy eliksir życia – podnosi odporność, chroni przed rakiem, wzmacnia serce. 80% Polaków ma niedobór witaminy D.

Owoce w ciemnych kolorach

Im intensywniejsza barwa owocu, tym lepiej dla zdrowia. Taki kolor oznacza, że owoc zawiera więcej antyoksydantów, które zabezpieczają go przed słońcem. A nas zabezpieczą przed atakiem bakterii oraz nowotworami. 

Dobre bakterie

Jedz produkty zawierające bakterie kwasu mlekowego, czyli jogurty, kefiry, zsiadłe mleko, kiszoną kapustę i ogórki. To po to, aby wzmocnić florę bakteryjną w jelicie grubym, która odpowiada za szybką reakcję na procesy zapalne. 

8 różyczek brokuła

Tyle powinieneś zjadać tygodniowo, aby zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę antyoksydantów, dzięki którym Twój system odpornościowy będzie działał sprawnie.

300

Jak obliczyli naukowcy z University of Pennsylvania, tyle pozytywnych reakcji metabolicznych następuje w organizmie, gdy codziennie zjadasz dwie łyżki stołowe bogatych w cynk pestek dyni. 

jedzenie lepsze niż leki fot. Shutterstock

Idź na ryby

Bo kwasy omega-3, zawarte w tłustych rybach morskich (łosoś, makrela, tuńczyk, dorsz), wspomagają i wzmacniają nasz system odpornościowy. A dodatkowo, są dowody, że wpaniale działają na mózg, poprawiając nasze zdolności poznawcze. 

63 – o tyle procent zmniejszysz szansę na przeziębienie, jeżeli będziesz jadł czosnek codziennie. Najlepiej działa zmiażdżony – w takiej postaci uwalnia więcej bakteriobójczej allicyny. I oczywiście pamiętaj, że podczas kolacji z kobietą obowiązuje zasada – albo oboje jecie czosnek, albo nikt. 

Twoja lista zakupów

Nabiał: Jogurt naturalny

Mięso i ryby: Filet z łososia

Owoce i warzywa:

  • Czerwona papryka – 1 szt.
  • Brokuł – 1 szt.
  • Grzyby (0,3 kg)
  • Ogórek – 1 szt.
  • Mieszanka sałat
  • Pomidory (0,5 kg)
  • Czerwona cebula – 1 szt.
  • Szczypior (pęczek)
  • Czosnek 1
  • Cytryny (0,3 kg)
  • Pietruszka

Zbożowe: Chleb pełnoziarnisty

Do szafki kuchennej: 

  • Pestki dyni
  • Puszka białej fasoli
  • Ocet balsamiczny
  • Oliwa z oliwek
  • Musztarda Dijon

Przyprawy:

  • Czarny pieprz
  • Mielony kumin  

Razem: 80 zł

MH Dieta 2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jugger jak zwykle używasz ironii.
    ~LilPeneros, 2015-10-12 20:05:18
  • avatar
    zgłoś
    Nieprawda, ze za duzo, moim zdaniem zdecydowanie za malo. Kazdy powinien codziennie jesc laktokontrol, stoperan i braveran.
    jugger, 2015-10-12 15:09:25
  • avatar
    zgłoś
    Naukowcy alarmują, że przyjmujemy za dużo suplementów i leków. A i tak chorujemy. Zamiast tego zwróćmy uwagę na to, czy w naszej diecie znajdują się odpowiednie składniki. Serwujemy garść patentów, przydatnych informacji, a do tego gotowa lista zakupów.<br /><br /><a href="/dieta/Jedzenie-lepsze-niz-leki-7-patentow-na-zdrowie-i-odpornosc,7412,1"></a>
    Mens Health, 2015-10-12 15:06:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij