Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

9


OCEŃ
3.7

Jakie ryby warto jeść?

To, że ryby są zdrowe, wie od dawna każdy Czytelnik MH. Ale który gatunek wybrać? Ile białka i innych wartości odżywczych naprawdę zawierają ryby? Przyjrzyj się wskazaniom naszego rybackiego radaru i od teraz staraj się jeść morskie ryby co najmniej raz w tygodniu.

MH 2014-09-24
Łosoś to świetno źródło białka i kwasów tłuszczowych Omega-3 fot. Elena Shashkina 2014/shutterstock.com

Zastanawiasz się, co najlepiej wrzucić na grilla? Która ryba najlepiej nadaje się na zakąskę, a którą jeść, gdy się odchudzasz? Choć dawka zdrowia jest porównywalna we wszystkich rybach, każdy gatunek różni się w szczegółach - a te, jak wiadomo, bywają kluczem do sukcesu. Przygotowaliśmy krótkie zestawienie najpopularniejszych gatunków ryb z wyszczególnieniem tego, co warto o nich wiedzieć.

Najlepszy na więcej energii - tuńczyk

Tuńczyk zawiera dużo niacyny, która wspomaga zamianę pożywienia w energię. Niedobór niacyny może powodować bezsenność, osłabienie, kłopoty z pamięcią i koncentracją.

Dużo mówi się i pisze o tym, że tuńczyk, jako spora i długo żyjąca ryba, gromadzi znaczne ilości rtęci. I faktycznie, badania wykazały, że zawartość rtęci w dwóch puszkach tuńczyka z tej samej partii może się różnić nawet o 300%. Jeśli jadasz tuńczyka sporadycznie, nie ma się czym przejmować. Ale jeśli chciałbyś go wykorzystywać jako stałe źródło białka – lepiej sięgnij po jakąś mniejszą rybę.

Energia w 100 gramach: 137 kcal

Białko - 22,5 g

Niacyna - 15 mg

Tłuszcze nasycone - 0,2 g

Omega-3 - 0,75 g

Najlepsza na myślenie - makrela

Długołańcuchowe kwasy omega-3 są bardzo ważnym uczestnikiem procesu regeneracji układu nerwowego. Jednym z najbogatszych źródeł tych kwasów są tłuste ryby morskie, na przykład właśnie makrela.

Energia w 100 gramach: 181 kcal

Białko - 17,5g

Niacyna - 9 mg

Tłuszcze nasycone - 3,25 g

Omega-3 - 2,25 g

Najlepszy dla zdrowia - łosoś

Jeżeli jesz dużo ryb i martwią Cię doniesienia o zanieczyszczeniu rtęcią, wybierz łososia – jest praktycznie wolny od metali ciężkich. Najlepiej wybierz dzikiego: ma o 7% mniej tłuszczu niż hodowlany.

Energia w 100 gramach: 201 kcal

Białko - 20 g

Niacyna - 9 mg

Tłuszcze nasycone - 3 g

Omega-3 - 1,5 g

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    tylko zastanawiam sie czasem, na ile to co dostajemy w restauracjach jest rzeczywiscie zdrowe i świeże...
    Mariusz7, 2016-11-23 13:32:18
  • avatar
    zgłoś
    Polecam rybki! Są zdrowe, mają wiele wartości odżywczych. I najlepsza restauracja Rybna.... Checz Kole Szperka!
    ~Janka, 2016-10-11 11:06:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij