Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Jajka ze szpinakiem: 100% mocy dla mięśni

Jajko i szpinak to para idealna. Jedno i drugie ma mało kalorii. Jedno i drugie wpływa na wzrost tkanki mięśniowej. Jedno i drugie jest smaczne. Pewnie drapiesz się teraz po głowie, zastanawiając, dlaczego dopiero teraz się o tym dowiadujesz. Nie ma za co.

MH 2015-03-17
szpinak, jajka fot. tradville 2015/shutterstock

Zawierają niemal wszystkie niezbędne dla zdrowia składniki odżywcze. Są bogate w proteiny, które świetnie wpływają na masę mięśniową. Jajko jako jedyny produkt ma wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, których Twój organizm sam nie może wytworzyć.

Szpinak, oprócz takich antyoksydantów, jak witamina E i beta-karoten, ma rekordową ilość witaminy C, której jajko nie zawiera. Ponadto ma mnóstwo kwasu foliowego, który jest niezbędny w prawidłowym funkcjonowaniu układu trawiennego.

Żółtka jajka zawierają kwasy tłuszczowe omega-3 oraz lecytynę. Wpływają także dobrze na koncentrację i pamięć. A witamia D poprawia stan kości i skóry. Idealne, prawda?

Jajko zapiekane ze szpinakiem

Rozgrzej piekarnik do 180 st. Paczkę świeżego szpinaku wymieszaj w żaroodpornym naczyniu z łyżką oliwy. Zrób miejsce na 4 jajka. Wbij je. Posyp solą i pieprzem. Włóż na 20 minut do piekarnika. Na talerzu posyp tartym, żółtym serem. Doskonałe! Eksperci ze Światowej Organizacji Zdrowia twierdzą, że tygodniowo możesz zjeść do 12 jajek, więc pilnuj limitu. Jeśli masz już podwyższony poziom cholesterolu, dodaj do zestawu pora, który obniża poziom cholesterolu we krwi.

MH 06/2012

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij