Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ
50



OCEŃ
4.0

Idealny szejk potreningowy: radzą eksperci MH

Potreningowy szejk to wielki sprzymierzeniec w Twojej walce o formę. Sprawdź, z czego powinien się składać, by zmaksymalizować efekty machania sztangą.

Szejk potreningowy

Z czego powinien składać się idealny shake potreningowy? 

Po intensywnych ćwiczeniach składniki odżywcze, które dostarczysz do organizmu, szybciej niż zwykle zostają przyswojone i wykorzystane. Wszystko ma na celu naprawę mikrouszkodzeń powstałych w trakcie treningu. Przyjmuje się, że masz 2 godziny, aby zasilić swoje ciało, ale im szybciej to zrobisz, tym lepiej.

Najważniejszym składnikiem koktajlu potreningowego jest pełnowartościowe białko, najlepiej z izolatu lub koncentratu białka serwatkowego. Dobrze byłoby rozpuścić je w mleku, które dodatkowo zawiera wapń. Nie można jednak zapominać o składnikach pomagających ciału to białko przyswoić. Chodzi tutaj przede wszystkim o witaminy z grupy B. Znajdziesz je w sproszkowanym, zielonym jęczmieniu albo zmielonym siemieniu lnianym.

Podczas treningu zwiększa się również ilość wolnych rodników, które działają destrukcyjnie na organizm. Z tego powodu warto sięgnąć po naturalne przeciwutleniacze: jagody, truskawki, maliny, jeżyny albo wlać niewielką ilość soku z aronii. Złagodzi to stres oksydacyjny, przyspieszy regenerację organizmu i – co równie ważne – poprawi smak całego koktajlu.

- dr Marek Szołtysik, dietetyk

Czy te wszystkie szampony przeciw wypadaniu włosów to nie jest czasem jakiś pic na wodę? Czy może są wśród nich jakieś sensowne?

U każdego mężczyzny włosy, które są podatne na działanie testosteronu, prędzej czy później wypadną. Zazwyczaj są to te nad czołem i na czubku głowy. Ale jest jeszcze reszta włosów i o nie warto walczyć. Generalnie szampony, mogące w tym pomóc, mają składniki poprawiające ukrwienie skóry głowy.

Mowa tutaj o kofeinie, minoksidilu, amineksilu, mentolu czy kamforze. Substancje te – przez rozszerzanie naczyń krwionośnych – wspomagają transport substancji odżywczych i tlenu do macierzy włosa. Oczywiście, te zawarte w szamponach z powodu krótkiego kontaktu ze skórą działają znacznie słabiej niż te w ampułkach, lotionach czy odżywkach bez spłukiwania.

Z tego powodu, korzystając z szamponu, zadbaj o to, aby odpowiednio długo miał on kontakt z włosami. Możesz wzmocnić jego działanie, dodatkowo masując skórę głowy. Co jeszcze możesz zrobić? Stosować odpowiednią suplementację wzmacniającą włosy, korzystać z zabiegu sauny fryzjerskiej albo zdecydować się na mezoterapię głowy czy ostrzykiwania osoczem bogatopłytkowym.

- dr Danuta Nowicka kosmetolog 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij