Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Z czego zrobić sałatkę dla faceta?

Czy wiesz, że zaledwie 60 gramów warzyw dziennie wystarczy, abyś przedłużył swoje życie o 2 lata? Dlatego uzbrojeni w naukowe badania i rady ekspertów wybraliśmy 12 produktów, z których powstała idealna - zdrowa, smaczna i sycąca - sałatka dla faceta.

Heather Hurlock 2009-07-30
fot. zimmytws, crolique, Bragin Alexey, Valentyn Volkov, elena moiseeva, guysal 2009/shutterstock.com

Jeżeli przyjmiemy, że dieta składająca się z kolorowych składników jest zdrowa, to łatwo przewidzieć, że właściwie skomponowana sałatka potencjalnie może ratować życie. Jasne, tabletki Centrum też w ostateczności mogą być, ale najlepszym sposobem na uzupełnienie podstawowych witamin i przeciwutleniaczy jest sięgnięcie do ich naturalnego źródła.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Louisiana State University School of Public Health wykazały, że mężczyźni spożywający codziennie sałatkę mają większą szansę na uzupełnienie dziennego zapotrzebowania na wiele podstawowych składników odżywczych. Co więcej, autorzy tego badania zauważyli, że mężczyźni, którzy jedzą codziennie ponad 60 g warzyw, przedłużają swoje życie o całe 2 lata.

Spróbuj więc tego pełnego cennych składników odżywczych szwedzkiego stołu. Nie tylko posłuży Twojemu zdrowiu, ale również spowoduje, że będziesz się czuł, jakbyś zjadł naprawdę solidny posiłek.

Wartość odżywcza sałatki zrobionej z podanej poniżej ilości produktów: 618 kalorii, 41 gramów białka, 35 g węglowodanów, 37 g tłuszczów (w tym 6 g nasyconych), 14 g błonnika, 178 miligramów sodu

Szpinak


Jeden kubek szpinaku dostarcza 58 mikrogramów (µg) folanów, naturalnej formy kwasu foliowego. Według badania zaprezentowanego przez magazyn "Stroke", spożywanie przynajmniej 300 µg folanów dziennie redukuje ryzyko udaru mózgu (wylewu) o 20 procent i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca o 13 procent. Inne badania wykazały, że folany pomagają chronić przed chorobą Alzheimera i rakiem.

Inne składniki odżywcze: błonnik, białko, witamina A, witamina B6, witamina C, witamina E, witamina K, wapń i potas
Zapobiega takim chorobom, jak: choroby serca, rak, choroba Alzheimera, osteoporoza, cukrzyca, nadwaga, nadciśnienie, depresja

Czerwona fasola


Ćwierć kubka czerwonej fasoli dostarcza 6630 zwalczających choroby przeciwutleniaczy oraz pełne 3 gramy błonnika. Według American Dietetic Association błonnik obniża poziom cholesterolu we krwi oraz pomaga znormalizować poziom glukozy i insuliny we krwi, zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, syndromu metabolicznego oraz cukrzycy typu 2.

Inne składniki odżywcze: białko i folany

Zapobiega takim chorobom, jak: choroby serca, cukrzyca, rak, choroba Alzheimera

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pyszna sałatka.. tylko nie mam zdolności kulinarnych i była dla mnie trochę czasochłonna;P
    Temarx, 2009-09-12 20:16:58
  • avatar
    zgłoś
    Szkoda, że nie dodano zdjęcia sałatki już po jej przyrzadzeniu
    JotBe, 2009-09-06 09:47:07
  • avatar
    zgłoś
    Mam nadzieje, ze uda mi sie to cudo przyrzadzac przynajmniej ze 2-3 razy w tygodniu. Jedzac czesciej zbrzydnie po jakims czasie. ;-)Luki
    *Luki*, 2009-09-06 00:55:29
  • avatar
    zgłoś
    Czy wiesz, że zaledwie 60 gramów warzyw dziennie wystarczy, abyś przedłużył swoje życie o 2 lata? Dlatego uzbrojeni w naukowe badania i rady ekspertów wybraliśmy 12 produktów, z których powstała idealna - zdrowa, smaczna i sycąca - sałatka dla faceta.http://www.menshealth.pl/dieta/Idealna-sal...aceta-3574.html
    Mens Health, 2009-07-31 14:06:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij