Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Hartowanie białkiem: jajecznica z boczkiem na odporność

Jajka, boczek i szynka są pełne protein, a te nie tylko pomagają budować masę, ale także uodparniają na wirusy i bakterie. Nie licz kalorii w porannej jajecznicy, ale ilość dostarczanego białka. Buduje mięśnie, jest smaczna i chroni przed chorobami. Nieźle, co? 

MH 2015-09-28
jajecznica z boczkiem fot. Getty Images

Z proteinami jest trochę jak z kobietami: ich nadmiar mocno obciąża (w przypadku białek najbardziej nerki), a niedobór poważnie zaburza funkcjonowanie całego organizmu.

Trzeba więc ustalić pewne zasady. Jeśli dziennie dostarczysz około 90 g protein, możesz być względnie spokojny nie tylko o swoje zdrowie, mięśnie, ale także o odporność względem zarazy. Podobno zanim wynaleziono antybiotyk, gruźlicę leczono jajkami i białym mięsem. 

Szynka

1 plaster: 50 kcal, 4 g białka

Tylko od Ciebie zależy, co dodasz do porannej jajecznicy. Jednak dodatkowy plaster szynki sprawi, że Twój pierwszy posiłek nabierze dodatkowego smaku oraz da energetycznego i proteinowego kopa. Kalorycznego oczywiście też, ale przecież masz przed sobą cały dzień.

Boczek

1 plaster: 180 kcal, 12 g białka

Boczek gra tu podwójną rolę. Po pierwsze, zastępuje tłuszcz, na którym musisz usmażyć jajka. Po drugie, zawiera białko, czego nie można powiedzieć o maśle czy oleju. Jeśli jednak mocno obawiasz się, że oprócz mięśni zyskasz również kilogramy, odetnij białą część plastra, a czerwoną pokrój drobno w kostkę i podsmaż. Potem wbij jajka i mieszaj, aż się zetną.

Jajka

Maksymalnie 3: 210 kcal, 30 g białka

Światowa Organizacja Zdrowia dopuszcza jedzenie 10 jajek tygodniowo. Jeśli masz podwyższony cholesterol, jedz nie więcej niż 3 na tydzień, łącznie z tymi używanymi np. do kotletów. Jajko to źródło nie tylko białka, ale żelaza, lecytyny, potasu, wapnia i witamin A, D i E.

MH 11/2012

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    10 jaj tygodniowo? Skąd takie dane ? Duże znaczenie ma jakoś jajka ,kura tuczona rura czy biegające za robakiem. U zdrowego człowieka 3 jaja dzienie nie robią żadnego problemu
    ~Zbik, 2016-11-08 00:01:00
  • avatar
    zgłoś
    Jasne, ze nie. Pomoze nawet. Mieszana dieta najlepsza na mase.
    9enom, 2015-10-19 15:14:31
  • avatar
    zgłoś
    Z drugiej jednak strony osobie, która ma w tygodniu 6 intensywnych treningów (3x w tygodniu trening siłowy i 3x w tygodniu trening aerobowy w dni wolne od siłowni) i jest na modelu węglowodanowym zapewne nie zaszkodzi nawet ponad 35 jajek tygodniowo.
    ~LilPeneros, 2015-10-19 07:33:51
  • avatar
    zgłoś
    Ja w takim razie was zapytam - dlaczego niby tylko 3 jajka można dać do jajecznicy ?  Bo wieksza liczba jaj na diecie mieszanej (nawet tylko okolokorytkowej) "szkodzi". Zwlaszcza bez "silowni". 
    9enom, 2015-10-18 14:00:55
  • avatar
    zgłoś
    Piszecie:Jajka Maksymalnie 3: 210 kcal, 30 g białkaŚwiatowa Organizacja Zdrowia dopuszcza jedzenie 10 jajek tygodniowo. Jeśli masz podwyższony cholesterol, jedz nie więcej niż 3 na tydzień, łącznie z tymi używanymi np. do kotletów. Jajko to źródło nie tylko białka, ale żelaza, lecytyny, potasu, wapnia i witamin A, D i E.  Ja w takim razie was zapytam - dlaczego niby tylko 3 jajka można dać do jajecznicy ? Bo cholesterol ?Tutaj zostały obalone mity na temat cholesterolu: http://potreningu.pl/articles/4306/mity-zwiazane-z-cholesterolem Polecam również to: http://nowadebata.pl/2011/04/23/nie-bojmy-sie-cholesterolu/
    ~LilPeneros, 2015-10-18 11:37:37
  • avatar
    zgłoś
    Jajka, boczek i szynka są pełne protein, a te nie tylko pomagają budować masę, ale także uodparniają na wirusy i bakterie. Nie licz kalorii w porannej jajecznicy, ale ilość dostarczanego białka. Buduje mięśnie, jest smaczna i chroni przed chorobami. Nieźle, co?<br /><br /><a href="/dieta/Hartowanie-bialkiem-jajecznica-na-odpornosc,6019,1"></a>
    Mens Health, 2015-02-24 08:52:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij