Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

  • Men's Health

  • Dieta

  • Grillowana makrela z limonką i sosem z ziaren zielonego pieprzu

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Grillowana makrela z limonką i sosem z ziaren zielonego pieprzu

Banalny przepis, który uczyni Twoje grillowanie niebanalnym. Tłusta ryba nie będzie przywierała do rusztu i ciężko ją przesuszyć. Co więcej, wysoka temperatura ognia załatwi Ci chrupiącą skórkę i doda mięsu "dymnego" posmaku. Daj makreli szansę, a nie pożałujesz. 

MH 2016-05-20
grillowana makrela fot. Shutterstock

Będziesz potrzebować:

  • olej roślinny
  • 4 oczyszczone makrele atlantyckie
  • 6 łyżeczek masła
  • 4 łyżeczki ziaren zielonego pieprzu w zalewie
  • 3 łyżeczki świeżego soku z limonki
  • ćwiartki limonki do udekorowania

1. Rozgrzej dobrze naoliwiony ruszt. Ryby przypraw solą i pieprzem – w środku i na zewnątrz.

2. Grilluj ryby bez przykrycia, obracając do momentu, gdy uzyskasz chrupiącą skórkę, a mięso będzie białe (nie różowawe). Będzie to około 5-7 minut na stronę. Gotowe ryby umieść na talerzu.

3. Na niewielkiej patelni roztop masło nad średnim ogniem. Dodaj ziarna pieprzu oraz szczyptę soli i pieprzu. Gotuj, mieszając do momentu, gdy masło zacznie brązowieć (4-6 minut). Wlej sok z limonki i (nadal mieszając) gotuj mieszaninę na wolnym ogniu jeszcze przez około 20 sekund, aby pozwolić połączyć się smakom.

4. Skrop makrelę maślanym sosem i na wierzch dodaj jeszcze kilka ziaren pieprzu. Dodaj jeszcze trochę pokruszonej soli morskiej i udekoruj całość ćwiartkami limonek. Smacznego!

A do ryby...

Grillowana kukurydza z ziołowym serkiem śmietankowym

Zblenduj pół filiżanki serka śmietankowego o temperaturze pokojowej z jedną łyżką Zatar (indyjska mieszanka przypraw do znalezienia w dobrych sklepach), 1 łyżką soku z cytryny, ½ łyżeczki skórki z cytryny oraz solą i pieprzem do smaku. 8 oczyszczonych kolb kukurydzy natrzyj oliwą z oliwek i grilluj nad ogniem, często obracając. Przypiecz je solidnie, powinno to potrwać od 8-10 minut. Gotowe kukurydze posmaruj serkiem i na koniec posyp jeszcze raz odrobiną Zatar. Gotowe.

Jaką dawkę antyoksydantów powinieneś przyjmować dziennie?

Tak właściwie to nikt nie wie na pewno, jak wiele wolnych rodników jest Ci potrzebne. Naukowcy wciąż główkują nad sposobem, aby zmierzyć dokładną moc antyoksydantów. Sprawdzonym sposobem jest po prostu jedzenie wielu kolorowych warzyw i owoców każdego dnia. Różne kolory to różne antyoksydanty, które dostarczasz organizmowi. A według niektórych badań – różnorodność antyoksydantów odgrywa większą rolę, niż ich ilość.

Które źródło białka jest lepsze: kurczak czy stek?

Oba są równie dobre. Jasne, kaloryczność tych mięs jest różna, ale myśląc o ich wpływie na budowanie masy mięśniowej – to właściwie to samo. Włączenie do diety jednego (lub obu) z tych mięs pomoże obniżyć ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia. Pamiętaj też, że jedząc stale to samo w końcu się znudzisz. Spróbuj indyka, wieprzowiny, baraniny, ryb, skorupiaków czy… bizona.

Ostrożnie z ogniem!

Granica pomiędzy przypieczonym i spalonym to tylko kwestia chwili nieuwagi. Ogień powinien delikatnie "muskać" Twoje mięso. Gdy jednak grill zaczyna przypominać płonące inferno – pora wkroczyć do akcji z butelką z wodą i nieco ochłodzić atmosferę.

Zła prasa grillowanych pyszności i powtarzane pocztą pantoflową głupoty sprawiły, że obawiasz się raka? Departament Rolnictwa USA przekonuje, że jedzenie umiarkowanych ilości grillowanych dań mięsnych, ryb i drobiu nie wpływa niekorzystnie na zdrowie.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <br /><br /><a href="/dieta/Grillowana-makrela-z-limonka-i-sosem-z-ziaren-zielonego-pieprzu,7075,1"></a>
    Mens Health, 2016-04-29 12:44:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij