Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Domowy fast food: turecki falafel z ciecierzycy

W Egipcie zamiast ciecierzycy używa się bobu, ale bez względu na wariacje falafel jest najpopularniejszym fast foodem wszystkich krajów arabskich. Nie należy lekceważyć mądrości starożytnych cywilizacji, które przetrwały tysiące lat. 

MH 2015-03-19
turecki falafel z ciecierzycy fot. Wiesław Jurewicz

Lista przebojów:

Ciecierzyca ma tak dużo białka, że stosowana jest jako zamiennik mięsa, ale oprócz niego obfituje w żelazo, fosfor, potas, witaminy grupy B oraz błonnik. Obniża poziom cholesterolu we krwi, korzystnie wpływa na cerę, włosy i paznokcie, podnosi odporność organizmu. Może kogoś zainteresuje fakt, że zdecydowana większość pożeraczy ciecierzycy – np. w postaci hummusu – traktuje go jak afrodyzjak.

Natka pietruszki to niezwykle bogate źródło beta-karotenu (aż 6720 mg/100 g), witamin C i E, żelaza, fosforu, cynku, magnezu i miedzi. Chroni tętnice przed miażdżycą, działa rozkurczowo i też stoi na straży naszego organizmu.

Jogurt naturalny. Najprawdopodobniej najzdrowszy produkt na świecie, więc miejsca by nie starczyło na wymienianie jego zalet. Napiszmy tylko, że doskonale stymuluje system obronny organizmu.

Składniki:

  • 2 puszki ciecierzycy
  • 1 biała cebula, 1 czerwona
  • 4 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 pomidor
  • natka pietruszki, kolendra
  • gotowe chlebki pita
  • jogurt naturalny
  • pieprz czarny
  • pieprz cayenne
  • kumin, sól
  • olej  

1. Ciecierzycę odsącz z zalewy, dodaj białą cebulę, 3 ząbki czosnku i przepuść wszystko przez maszynkę.

2. Posiekaj kolendrę i natkę, połowę dodaj do zmielonej masy. Dosyp sodę, przyprawy i dokładnie wszystko wymieszaj. Uformuj kulki wielkości orzecha włoskiego i wrzuć je na patelnię z mocno rozgrzanym tłuszczem. Smaż kilka minut, często obracając.

3. Zmiażdż ząbek czosnku i dodaj do kubka jogurtu, wrzuć natkę i kolendrę, dopraw do smaku. Czerwoną cebulę pokrój w plasterki, pomidora w kostkę i włóż je do chlebka. Dodaj usmażone kulki i polej sosem jogurtowym. 

Kcal: 383

Białko: 14 g

Tłuszcz: 18 g

Czas: 7 minut

MH 04/2012 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij