Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Dieta w pracy: 3 optymalne zestawy posiłków

Od tego, co zjesz w czasie pracy, zależy Twoja kreatywność, moc na siłowni i w ogóle samopoczucie. Mimo to olewasz ten posiłek jak żaden inny. Nadszedł czas, by to zmienić. Przygotowaliśmy trzy zestawy posiłków, dopasowane do Twoich potrzeb.

Katarzyna Górna-Drzewosz 2015-01-08
Optymalny zestaw śniadaniowy fot. Photographee.eu 2014/Shutterstock

Kanapka z żółtym serem wydaje się wciąż królową posiłków zjadanych w biurze. Także czekoladowy batonik i inne zapychacze mają – na razie – całkiem mocną pozycję. Pokazują to ostatnie badania IPSOS „Co Polacy jedzą w pracy”.

Dopóty, dopóki będziesz się zgadzał na rządy tych dietetycznych hegemonów, wszystko inne będzie gorszej jakości. Nawet jeśli śniadanie, uważane przez wielu za najważniejszy posiłek dnia, przyrządzisz z należytą dbałością o odżywcze szczegóły, a kolację z kulinarnym pietyzmem, sztukę trafi szlag.

 

Bo przez 8 godzin siedzenia w robocie popełniamy zbyt wiele żywieniowych błędów. Po pierwsze – jak dowodzą statystyki – w pracy zjadamy zwykle tylko jeden posiłek, czym burzymy fundament zdrowego odżywiania, czyli regularne posiłki co 3 godziny.

Nie unikaj węglowodanów, ale wybieraj te z pełnego ziarna. Dadzą Ci energię na dłużej.

Po drugie, jedząc monotonnie, wprawiamy w ruch błędne koło, które zatoczy się w chwili, gdy wieczorem będziemy szukać urozmaicenia w lodówce. Po trzecie, jeśli dopychamy się słodyczami, to bezreflesyjnie strzelamy samobója nie tylko wypracowywanej ciężko w siłowni sylwetce, ale i intelektualnej formie.

Dobra, wszystko to zaszło za daleko i pora teraz naprawić błędy. Zanim zaczniesz przygotowywać menu i listę do supermarketu, odpowiedz sobie na pytanie, jaki czeka Cię dzień. Na pierwszy rzut oka brzmi to trochę zniewieściałe, ale przecież garnitur również dobierasz stosownie do okoliczności.

Od tego, co, kiedy oraz ile zjesz, będą zależeć Twoja wydajność i energia w ciągu dnia. Czego innego będzie potrzebował organizm, gdy oprócz pracy masz w planach siłownię. Inaczej powinieneś potraktować żołądek wtedy, gdy pracujesz w delegacji i większość dnia spędzasz w podróży. Jeszcze inaczej, gdy będziesz musiał na cito skończyć w korporacji ostatni projekt.

Jeśli już wiesz, w której grupie znajdziesz się jutro, zabierz się najpierw do... czytania, a potem pichcenia. Bo analityczną robotę za Ciebie odwaliliśmy.

Oto trzy, idealnie skomponowane posiłki, pasujące do każdego rodzaju pracy:

1. Praca w biurze: energia z pełnego ziarna

Białko: 31 g

Tłuszcz: 28 g

Węglowodany: 24,5 g

Błonnik: 6,8 g

kcal: 450

Co i jak przygotować?

Do pudełka wrzuć liście sałaty, 3 koktajlowe pomidorki z posiekaną czerwoną cebulką, żytnią tortille, 2 plastry żółtego sera o obniżonej zawartości tłuszczu, a suszonego pomidora (z zalewy z oliwa) i połówkę awokado zblenduj na dip.

Wieprzowinę przygotuj dzień wcześniej. Na 1/2 kg schabu daj 3 łyżki oliwy z wyciśniętym czosnkiem i przyprawami, jakie lubisz (mogą być zioła prowansalskie). Piekarnik ustaw na 190 st. C. Na spodzie naczynia ułóż plastry cebuli – mięso będzie mniej suche. Zapiekaj przez 90 min. Do lunchboxu weź 4 cienkie plastry mięsa (ok. 60 g).

Dlaczego to jest dobre?

Wieprzowina nie jest może proteinowym królem, ale za to ma więcej niż wołowina i drób witamin z grupy B, które wspomagają pamięć i koncentracje. Ma tez więcej niż drób cynku, który poprawia procesy myślowe.

Pełnoziarnista tortilla to – oprócz dłużej uwalnianej energii – magnez i cynk, a 2 plastry żółtego sera to dodatkowy strzał wit. z grupy B i tryptofanu, który poprawia nastrój. Stresujący deadline w pracy to tez większe niż zwykłe zapotrzebowanie na potas. Znajdziesz go w mięsie i awokado, które również za sprawą kwasu oleinowego utrzyma w ryzach Twój cholesterol.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Od tego, co zjesz w czasie pracy, zależy Twoja kreatywność, moc na siłowni i w ogóle samopoczucie. Mimo to olewasz ten posiłek jak żaden inny. Nadszedł czas, by to zmienić. Przygotowaliśmy trzy zestawy posiłków, dopasowane do Twoich potrzeb.<br /><br /><a href="/dieta/Dieta-w-pracy-3-optymalne-zestawy-posilkow,5577,1"></a>
    Mens Health, 2015-01-22 16:13:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij