Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.0

Dieta na stres: sposób na stres w 7 dni

Egzaminy, nadgodziny, pilne spotkania, zadania na wczoraj... Ciągła presja, brak czasu i napięcie. Do tego byle jakie żarcie z fastfoodów. Brzmi znajomo? Zamiast brać proszki na uspokojenie, posłuchaj rad naszego eksperta od diety i zwalcz stres... ze smakiem.

Marek Alchimowicz 2010-02-03
fot. Zsolt Nyulaszi 2010/shutterstock.com

Ze stresem możesz walczyć na wiele sposobów: sesją jogi, treningiem na siłowni, spacerem z psem... Ale możesz go też zwalczyć, właściwie się odżywiając. Wybraliśmy dla Ciebie produkty i patenty, którymi ze smakiem i z łatwością wygrasz z nerwami.Oto przykładowy jadłospis antystresowy na cały tydzień.

Poniedziałek


O godz. 15 masz spotkanie podsumowujące kończący się tydzień. Musisz swojemu szefowi przedstawić w jak najbardziej atrakcyjny sposób bilans tego tygodnia i plany na następny. Ewentualnemu sukcesowi mogą zagrozić: szwankująca pamięć, spadek energii, zanik koncentracji.

Te drobne kłopoty mogą Cię drogo kosztować. Ale możesz ich uniknąć jeśli:

• na śniadanie zjesz jajka na miękko

• w południe stek z ziemniaczanym pureé i sałatę pokropioną olejem rzepakowym lub sojowym

• na koniec obiadu, a tuż przed spotkaniem, zjedz kilka suszonych owoców.

Ekspert MH radzi:

Aby uniknąć zaników pamięci, Twój mózg i Twoje neurony powinny dokładnie przekazywać sobie nawzajem informacje. Dlatego wybierz olej rzepakowy lub sojowy, które są dobrym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, z których tworzą się związki odpowiedzialne za komunikowanie się neuronów.

Żebyś miał mnóstwo energii oraz rozsądnie i bez zająknienia odpowiadał na podstępne pytania, których podczas ważnych spotkań nie brakuje, zjedz coś zawierającego pełnowartościowe białko. Najlepiej zaaplikuj to sobie podczas dwóch posiłków poprzedzających spotkanie. Ułatwiają produkcję dopaminy - neuroprzekaźnika, który mobilizuje energię i stymuluje koncentrację. Wybierz więc jajka lub czerwone mięso.

Nie odrzucaj myśli o cukrach. Pomogą lepiej znieść stres i dodadzą Ci energii w trudnych sytuacjach. Znajdziesz je np. w ziemniakach i suszonych owocach.

Wtorek


Kiedyś trzeba powiedzieć: dosyć. Spędziłeś już naprawdę zbyt wiele czasu z tymi baranami, którzy Cię kompletnie nie doceniają. Niestety, nie udało Ci się znowu wygrać w Lotto, ale za to tego ranka masz rozmowę, która pozwoli Ci zacząć wszystko od nowa w pracy Twoich marzeń. Masz już wszystko przygotowane i mnóstwo pomysłów, jak olśnić swojego przyszłego szefa. Nie zaszkodzi jeśli:

• na śniadanie zjesz jabłko i batonik z ziarnami zbóż i orzechami

• na godzinę przed spotkaniem zjesz kilka kostek czarnej czekolady.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij