Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

3


OCEŃ
3.3

Dieta faceta: co, ile i jak często jeść?

Zamiast trzymać się kurczowo planu diety, żeby zachować szczupłą sylwetkę i świetną formę, dowiedz się po prostu, co i jak często możesz jeść. Zobacz, jakie produkty powinny znaleźć się w Twoim jadłospisie codziennie, a jakie od święta - wybierz spośród nich te, które lubisz, i już!

2014-10-01
fot. TijanaM 2014/shutterstock.com

Jeśli chcesz być w formie, porządny posiłek jest równie ważny jak treningi. Jeśli kiedykolwiek przyszedł Ci kiedyś do głowy pomysł stosowania jednej z wielu popularnych diet, to pewnie przekonałeś się, że trzeba mieć mnóstwo zapału i determinacji do tego, by skrupulatnie przestrzegać zalecanych gramatur posiłków. To dla większości facetów droga przez mękę, prowadząca prosto do efektu jo-jo.

Jeśli, podobnie jak my, niechętnie patrzysz na reżimy, a nie chcesz jeść byle czego, mamy dla Ciebie drogą nieco na skróty. Kluczem do sukcesu jest tylko wiedza o tym, co i jak często należy jeść, wybór konkretnych produktów zostawiamy Tobie i Twoim kubkom smakowym. Pamiętaj tylko, że im rzadziej będziesz pudłował, podejmując decyzje przy stole, tym łatwiej utrzymasz dobrą sylwetkę.

Codziennie:

• Minimum 1,5 litra wody. Wszystkie komórki Twojego ciała potrzebują odpowiedniej ilości wody, aby prawidłowo funkcjonować. Bez odpowiedniego nawodnienia organizmu Twoje mięśnie będą słabsze, samopoczucie gorsze, a mózg będzie pracował na zwolnionych obrotach.

1 porcja pełnoziarnistego pieczywa, brązowego ryżu lub razowego makaronu. Minerały i błonnik w nich zawarte pomagają Ci zwalczać głód i wpływają pozytywnie na pracę układu trawiennego.

Miseczka muesli lub płatków owsianych. Idealne na śniadanie, bo dzięki nim poziom cholesterolu ulega obniżeniu, a system krążenia pracuje wydajniej. Porcja węglowodanów w takiej postaci da Ci kopa na dobrych kilka godzin, a białko przyda się mięśniom.

1 porcja czerwonych i pomarańczowych owoców i warzyw. Czyli papryka, marchewka, pomarańcze, grejpfruty, maliny itd. Są one bogate w witaminę A, która chroni Twoją skórę przed starzeniem się i wzmacnia układ odpornościowy.

3 porcje jagód, truskawek, śliwek, winogron, wiśni lub kiwi. Podczas treningu powstają w Twoim ciele szkodliwe wolne rodniki, które niszczą Twoje mięśnie. Możesz je unieszkodliwić tymi bogatymi w antyutleniacze owocami.

Mały kubek jogurtu naturalnego. Niezłe źródło białka, a do tego świetny sposób, aby podkręcić metabolizm i poprawić pracę układu pokarmowego.

 

Zdrowie na talerzu: przepis na stek z grzybami fot. Lisovskaya Natalia 2015/shutterstock

3 razy w tygodniu

• 1 lampka czerwonego wina. Obniża ryzyko chorób serca, a ponieważ zawiera potężną ilość fenoli, które zwalczają wolne rodniki, uchroni Cię przed zmianami nowotworowymi i chorobami układu krążenia.

• 1 porcja zielonych warzyw liściastych. Dostarczy Ci magnezu, który jest potrzebny w sytuacjach stresowych dla uspokojenia nerwów. Jego długotrwały brak może powodować bezsenność. Poza tym zielone warzywa są bogate w witaminy oraz błonnik, który reguluje trawienie.

• Garść migdałów albo orzechów nerkowca. Wysoka zawartość aminokwasu o nazwie arginina, który chroni przed impotencją i ma istotny wpływ na właściwe wydzielanie hormonów - to czyni z nich ważny element diety każdego faceta.

• Świeże ryby: łosoś, tuńczyk, makrela, sardynki, anchois. Tłuste ryby morskie, bogate w kwasy omega-3, chronią przed chorobami układu krążenia i wspomagają budowę mięśni.

 • 2 jajka. Świetne źródło pełnowartościowego białka oraz żelaza, które jest niezbędne do transportowania tlenu do komórek mięśniowych podczas ćwiczeń. Jeśli intensywnie trenujesz, możesz je jeść nawet codziennie.

Awokado i banany. Dostarczą Ci tyrozyny, która jest znana jako skuteczny środek antydepresyjny. Pomogą Ci zachować sprawność umysłową, odpowiednią motywację i dobre samopoczucie.

Porcja chudego, czerwonego mięsa. Fantastyczne źródło łatwo przyswajalnego białka i nasyconych kwasów tłuszczowych, których potrzebujesz do utrzymania wysokiego poziomu testosteronu. Wybierz wołowinę, a dostaniesz premię w postaci kreatyny, która wspomaga budowanie muskulatury.

2-3 porcje piersi z kurczaka. Najchudsze i najbogatsze w białko mięso z kurczaka - idealna odpowiedź na potrzeby trenującego w siłowni faceta. Dla urozmaicenia możesz pierś z kurczaka zastąpić od czasu do czasu równie dobrą piersią indyczą.

Garść nasion dyni. Zapobiegają obniżaniu się poziomu testosteronu i chronią prostatę.

  

Makaron, pasta fot. Mauro Pezzotta 2015/shutterstock

Raz w tygodniu

• Mała paczka orzeszków ziemnych. Każdy orzeszek zawiera białko, jednonienasycone tłuszcze i antyoksydanty. Kupuj orzeszki prażone bez soli.

• Garść orzechów brazylijskich. Całkiem przyzwoita ilość magnezu, który wzmacnia kości, oraz nieco białka, które przyda się mięśniom.

• Czekolada. Stymuluje produkcję neuroprzekaźnika dopaminy, nazywanego hormonem szczęścia. Dzięki niej poprawią się Twój nastrój i samoocena, a doznania podczas seksu będą jeszcze przyjemniejsze. Ale, niestety, ma sporo kalorii, więc jedz ją z umiarem.

• Ziemniaki. Pełne witaminy C, są solidnym źródłem energii, która przyda Ci się podczas treningu - -pod warunkiem jednak, że jesz je gotowane lub pieczone w mundurkach, a nie smażone. Ale ponieważ mają dużo skrobii (czyli węglowodanów), nie jedz ich zbyt dużo.

• Biały chleb i makarony z białej mąki. Nawet 80% cennych minerałów znajdujących się w ziarnach zbóż, z których je zrobiono, jest tracona podczas procesu produkcji.

• 1 porcja pomidorów lub keczupu. Dzięki dużej zawartości likopenu zredukują ryzyko raka prostaty, na które narażony jest każdy facet. Ale większość czerwonych i pomarańczowych warzyw i owoców przebija je pod względem ilości cennych witamin i minerałów.

Fast food fot. Goncharuk Maksim 2015/shutterstock

Raz w miesiącu (a najlepiej nigdy!)

• Napoje gazowane. Ogromna większość z nich zawiera kwas fosforowy (ukryty na etykiecie pod nazwą regulator kwasowości), który wypłukuje wapń z zębów i kości, osłabiając je.

• Espresso. Mocna kawa przed treningiem? Jasne, bo doda Ci energii. Ale tak duża dawka kofeiny może powodować anomalie w produkcji i składzie spermy.

• Cukier. Dostarcza energii, ale jednocześnie nieładnie pogrywa z poziomem cukru we krwi. Ponadto zwiększa ryzyko próchnicy zębów, powoduje huśtawkę nastrojów i napady lęku oraz otyłość i cukrzycę.

• Jedzenie typu fast food. Co najmniej potrójny dietetyczny grzech. Hamburgery, pizza, panierowane mięso przesycone są tłuszczami (m.in. szkodliwymi tłuszczami trans). Frytki smażone są na słabej jakości, często spalonym oleju. Poza tym smażenie ziemniaków powoduje powstawanie w nich toksycznego akrylamidu, który może uszkadzać układ nerwowy, serce i wywołać raka (to samo zagrożenie stanowią chipsy ziemniaczane). Z kolei słodkie koktajle i gazowane napoje to wysokokaloryczne dodatki, napakowane rafinowanym cukrem.

• Wyroby cukiernicze: pączki, drożdżówki itd.
Robi się je z białej mąki, wody, cukru i tłuszczu. A to oznacza mnóstwo, mnóstwo zbędnych kalorii. Dlatego brak jakichkolwiek powodów, aby nazwać je zdrowymi przekąskami.

MH 05/2007

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij