Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Czysta dieta kontra zdrowy rozsądek: co da lepsze efekty?

Planujesz zostać dietetycznym fundamentalistą, żeby raz na zawsze wyjaśnić sprawę z balastem? Nie tędy droga.

lizak fot. Shutterstock
Zapragnąłeś dokonać zmiany, porzucić złe nawyki i od tej pory nie kalać więcej świątyni swego ciała śmieciowym jedzeniem oraz słodyczami? Bardzo dobrze. dwója. Zasada jest oczywiście słuszna. Jeśli chcesz być sprawny i zdrowy, nie ma wyjścia: musisz mocno pilnować tego, co trafia na Twój talerz.

Diabeł jednak jak zwykle tkwi w szczegółach. Media społecznościowe uwielbiają mocne komunikaty. Wstawaj albo giń! Jesteś tak dobry, jak Twój ostatni trening!

Albo posiłek. Każdego dnia bądź lepszy niż wczoraj! Biorąc pod uwagę, że niezłomni guru motywacji, którzy niestrudzenie generują te hasła, wyglądają jak bogowie są umięśnieni, uśmiechnięci i szczęśliwi, łatwo jest uwierzyć, że naprawdę musisz przestawić się w tryb walki i codziennie napierać do oporu.

Ćwiczyć do upadłego, ładować suplementy, jeść wyłącznie chude białko, pełnoziarniste węglowodany i zdrowe tłuszcze. I zawsze, ale to zawsze z obrzydzeniem odwracać wzrok, kiedy zobaczysz na liście składników jakiegoś produktu cukier albo – najgorzej! – te odrażające tłuszcze trans.

Daj się wprzęgnąć w taki kierat, a najprawdopodobniej w końcu pękniesz i cały plan szlag trafi. Doba nie jest z gumy, a Ty, niestety – przykro, że padło na nas, ale ktoś musi to powiedzieć – nie jesteś ze stali. Superbohaterowie występują tylko w komiksach, kinie i na Instagramie.

W życiu musisz znaleźć odpowiedni balans między wszystkimi jego aspektami. Jeśli do nauki, pracy czy obowiązków domowych dorzucisz sobie wyczerpujący trening oraz drakońską dietę, to może być zbyt wiele.

Każdy z tych czynników jest bowiem mocnym stresorem obciążającym organizm i psychikę. A przewlekły stres jest podstępnym draniem, który zakłóca działanie praktycznie wszystkich systemów organizmu.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij