Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Co jeść przed treningiem: energetyczne przekąski

Przekąska przekąsce nierówna, bo liczą się nie tylko kalorie, ale również czas, w jakim energia się uwalnia. Z tą wiedzą już nigdy nie zabraknie Ci mocy na ostry wycisk. Przeanalizuj trening i dobierz odpowiedni do ćwiczeń zastrzyk energii.  

energetyczne przekąski, baton Mars fot. Radu Bercan 2015/shutterstock
Red Bull Energy Shot

Kalorie: 30

Ta mikrowersja tradycyjnej puszki zawiera 80 mg kofeiny i 6,4 g cukru. Postawi Cię szybko na nogi, ale równie szybko odczujesz energetyczny zjazd.

To oznacza, że ten drink najlepiej sprawdzi się przed krótkimi i intensywnymi ćwiczeniami.  

Makaranowa sałatka

Kalorie: 240

Niski IG makaronu z pełnego ziarna pomoże Ci utrzymać stabilny poziom energii i długo nie odczuwać głodu. Dodaj do porcji razowego penne 2 łyżki tuńczyka z puszki i posiekaną pietruszkę, skrop oliwą i jedz w dniu wolnym od ćwiczeń.

Batonik Mars

Kalorie: 210

Tę przekąskę o bardzo wysokim indeksie glikemicznym zostaw sobie na ćwiczenia wytrzymałościowe. Po 2 godzinach Twoje mięśnie będą potrzebowały natychmiastowej dawki energii. To sytuacja, w której czekoladowy baton się sprawdzi.

Bułka maślana

Kalorie: 285

Jeśli wybierzesz na przekąskę słodką bułkę, pączka z serem lub bułkę maślaną, nie licz na zbyt dużą ilość witamin i minerałów. To jednak niezłe rozwiązanie po treningu siłowym, bo w jednej bułce może być od 5 do 10 g białka.

Masło orzechowe

Kalorie: 175

Orzeszki ziemne to źródło niacyny – witaminy z grupy B, która pomaga przekształcać węgle i tłuszcz w energię. Jedz łyżkę masła orzechowego z pełnoziarnistym chlebem godzinę przed każdym rodzajem treningu

Ciastka owsiane

Kalorie: 225

W porcji (4 ciastka) dostarczasz ok. 4 g białka, 30 g węglowodanów i niemal 4 g błonnika. Ciastka owsiane, zwłaszcza te upieczone w domu, dłużej uwalniają energię. Zjedz dwa 1 h przed godzinnym joggingiem i dwa tuż po nim.

MH 01/2014  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Bułka maślanaKalorie: 285Jeśli wybierzesz na przekąskę słodką bułkę, pączka z serem lub bułkę maślaną, nie licz na zbyt dużą ilość witamin i minerałów. To jednak niezłe rozwiązanie po treningu siłowym, bo w jednej bułce może być od 5 do 10 g białka.No zarąbiste źródło białka - bije na głowę kawałek ryby lub mięsa czy sera...
    ~Leif, 2015-02-16 21:23:10
  • avatar
    zgłoś
    Przekąska przekąsce nierówna, bo liczą się nie tylko kalorie, ale również czas, w jakim energia się uwalnia. Z tą wiedzą już nigdy nie zabraknie Ci mocy na ostry wycisk. Przeanalizuj trening i dobierz odpowiedni do ćwiczeń zastrzyk energii.<br /><br /><a href="/dieta/Co-jesc-przed-treningiem-energetyczne-przekaski,5928,1"></a>
    Mens Health, 2015-02-16 13:44:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij