Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Chłodnik: broń na upał

Chłodniki w upalne dni to doskonałe rozwiązanie - sa zdrowe, smaczne, sycące i szybkie w przygotowaniu. Ale oprócz orzeźwienia pozwolą Ci też nabrać energii, wzmocnić odporność i poprawić metabolizm. Oto 3 proste przepisy na chłodniki w stylu MH.
Aldona Mioduszewska 2011-06-06
fot. Tomasz Augustyn

Orzeźwiający kefir lub jogurt i świeże, aromatyczne warzywa to bomba białkowo-witaminowa. Na dodatek przyrządzenie chłodnika nie wymaga umiejętności kulinarnych i nie zabiera czasu - robi się go błyskawicznie, wystarczy dosłownie kilka minut, aby zrobić z nich .

A korzyści jest wiele: przede wszystkim dużo zdrowia, bo chłodnik przygotowuje się bez gotowania i witaminy nie są niszczone przez wysoką temperaturę, ale także niepowtarzalny smak kojarzony tylko z latem i wreszcie przyjemne orzeźwienie, którego w upalne dni tak bardzo potrzebujemy.

Jogurt, który najczęściej jest podstawą chłodnika, to cenne źródło wapnia i białka, tolerowanych nawet przez osoby uczulone na laktozę. Kefir, drugi główny składnik tej zupy - naturalny regulator przemiany materii. Baza z jogurtu, kefiru czy kwaśnego mleka wpływa dodatkowo na lepsze przyswajanie witamin i soli mineralnych. Możesz też zrobić oryginalny chłodnik na bazie czerwonego wina. Pyszny, zdrowy i robiący wrażenie. Zatem do dzieła.

Chłodnik energetyzująco-odmładzający

Przygotowanie: 10 minut.

Wartość kaloryczna: 1 porcja - ok. 614 kcal (przepis na 2 osoby)

Jego mocne strony:

  • obniża poziom złego cholesterolu, a podwyższa poziom dobrego
  • zawarte w nim silne przeciwutleniacze spowalniają procesy starzenia się
  • zapobiega zawałom i zakrzepom w naczyniach krwionośnych
  • witaminy z grupy B znajdujące się w rodzynkach poprawiają pracę mózgu
  • chroni przed rakiem prostaty.

Czego potrzebujesz:

  • pół butelki czerwonego wytrawnego wina (merlot lub pinot noir)
  • 10 dag pieczonego mięsa (pierś kurczaka, resztki z obiadu niedzielnego u mamy)
  • 4 orzechy włoskie
  • 1 łyżka rodzynek
  • 2 szklanki soku pomidorowego
  • pęczek pietruszki
  • sól, pieprz, cukier

Tak to zrobisz:

Orzechy obierz, następnie sparz, obierz ze skórki, posiekaj. W misce zmieszaj trzepaczką sok z winem, dodaj rodzynki, orzechy, pokrojone w kostkę mięso, dopraw solą, pieprzem i cukrem, posyp natką. Wstaw do lodówki na kilka godzin przed podaniem.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij