Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

8 sposobów robienia nas w konia

Strzeż się przekąsek, które wyglądają jak najlepszy przyjaciel aktywnego faceta. Pełno ich teraz w każdym sklepie i skutecznie udają coś, czym nie są. Poznaj te triki, naucz się czytać etykiety ze zrozumieniem i nie daj się wodzić za nos marketingowcom. 

MH 2016-09-14
baton fot. Shutterstock

1. Białko/proteiny

Ale ile? Jeżeli na opakowaniu pojawia się zwrot "high protein" albo "wysokobiałkowy", oznacza to, że powinien zawierać ok. 20% dziennego zapotrzebowania na białko. Szukaj takich, które zawierają minimum 15 g białka oraz mniej niż 250 kcal. 

2. Znak +

Jak wykazały badania, znak plus wprowadza w błąd konsumentów, sugerując im, że dostają jakąś ekstraporcję składników odżywczych. Amerykańska Agencja Żywności i Leków skłoniła już kilka fi rm do nieużywania tego znaku.

3. Puste obietnice

"Organiczne", "naturalne" – to pojęcia na tyle ogólne, że właściwie każdy producent może sobie coś takiego napisać na opakowaniu i mogą mu skoczyć. A nam się wydaje, że kupujemy coś czystego, bez chemii. Akurat. 

4. Zdrowa żywność

Wszyscy chcemy jeść zdrowo i dlatego nabieramy się na to słowo. Fakt, że baton zawiera parę ziaren zbóż sklejonych syropem glukozowo-fruktozowym nie oznacza, że to jest zdrowe. Niestety, słowo "zdrowe" nie jest zastrzeżone. 

5. Fitness/Fit/Light

Badania pokazują, że jeśli produkt ma takie oznaczenie, jemy go zwykle więcej. Warto wiedzieć, że "niskotłuszczowy" nie oznacza, że jest tam 0% tłuszczu, tylko trochę mniej. Zazwyczaj zastępuje go szkodliwy cukier lub słodziki (dla smaku). 

 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij