Polityka prywatności - poznaj szczegóły »

Prenumerata MH
z 20% rabatem
teraz także na
iPadzie i iPhonie!

App Store

Poznaj szczegóły
  • STRONA GŁÓWNA
  • FITNESS
  • ZDROWIE
  • DIETA
  • SEKS
  • PIENIĄDZE
  • MĘSKIE SPRAWY
  • STYL
  • HI-TECH
  • WYZWANIA
  • SPOŁECZNOŚĆ
  • GALERIE
  • Aplikacje MH
  • Zamów prenumeratę
  • Atlas ćwiczeń
  • Treningi gwiazd
  • Trening 300 Spartan
  • Dieta ABS
  • Suplementy od A do Z
  • Zasady faceta z klasą
  • Konkursy MH
  • 8 rzeczy, które budują mięśnie

    Tagi: dieta | budowanie masy | jak zbudować mięśnie | dieta na masę | białko

    Gdyby mięśnie były zbudowane z piwa i chipsów, wszyscy faceci mieliby sylwetki greckich bogów. Niestety nie są i wielu mężczyzn zamiast imponującej muskulatury może się pochwalić tylko mięśniem piwnym. Jeśli chcesz to zmienić, czas na zmiany w diecie.

    Co jest właściwym rozwiązaniem, jeśli odpadają chrupiące ziemniaczane talarki i duże jasne pełne? Żeby znaleźć odpowiedź, musieliśmy zajrzeć w głąb naszych ciał, aż do miejsca, w którym na każdej komórce mięśniowej widnieje napis: "Składniki".

    W poszukiwaniach, oprócz bardzo mocnego szkła powiększającego, pomógł nam doktor Jeff Volek, dietetyk i badacz ćwiczeń z University of Connecticut. Na czele listy znalazło się osiem pozycji: jajka, migdały, oliwa z oliwek, tuńczyk, wołowina, jogurt, woda i kawa. Jeśli trafią one do Twojego żołądka, a Ty dodatkowo będziesz postępował zgodnie z instrukcją: "Nie oszczędzaj się na siłowni", Twoje bicepsy urosną w mgnieniu oka.

     1.


    Jajka: białka doskonałe

    Jak wpływają na wzrost mięśni: z pewnością nie rozwiniesz ich, rzucając jajka tuzinami w dom swojego szefa, ale można jajka rozbijać zdecydowanie rozsądniej. Zawarte w jajkach proteiny mają najwyższą wartość biologiczną (mierzoną sposobem, w jaki zaspokajają zapotrzebowanie organizmu na białka) spośród wszystkich rodzajów pożywienia.

    "Żeby osiągnąć takie same efekty w budowaniu mięśni, potrzebujesz mniej białek z jajek, niż białek z innych produktów spożywczych - mówi Volek. - Pamiętaj, żeby zjadać żółtko. Poza białkami zawiera witaminę B12, która jest niezbędna w procesie spalania tłuszczu i dla zwiększenia napięcia mięśni". Nie bój się, zjedzenie kilku jajek dziennie nie zwiększy ryzyka wystąpienia choroby serca.

    Jak wpływają na zdrowie: zawierają mnóstwo cennych witamin i minerałów - są wprost napakowane ryboflawiną, kwasem foliowym, witaminami B6, B12 , D i E, żelazem, fosforem i cynkiem.

     2.

     
    Migdały: lekarstwo dla mięśni

    Jak wpływają na wzrost mięśni: migdały są jednym z najlepszych źródeł witaminy E (alfa-tokoferolu), w formie najlepiej przyswajalnej przez organizm. To ważne dla Twoich mięśni, ponieważ "witamina E jest potężnym antyoksydantem, który pomaga zabezpieczać mięśnie przed uszkadzającymi je po intensywnych treningach wolnymi rodnikami" - mówi Volek. A im mniej szkód spowodują oksydanty, tym prędzej Twoje mięśnie dojdą do siebie po wysiłku i tym szybciej i wyraźniej będą rosnąć.

    Ile migdałów dziennie powinieneś zjadać? Dwie garście powinny wystarczyć. Badania prowadzone na uniwersytecie w Toronto wykazały, że mężczyźni mogą zjadać dziennie bez przybierania na wadze właśnie taką dawkę.

    Jak wpływają na zdrowie: wspomagają nie tylko mięśnie, ale również mózg. Według badania opublikowanego niedawno w "Journal of the American Medical Association" wśród mężczyzn, którzy przyjmują dużo witaminy E z naturalnych źródeł (czyli z pożywienia), a nie z suplementów, ryzyko zapadnięcia na chorobę Alzheimera jest aż o 67% niższe, niż wśród tych nie dbających o uzupełnianie witaminy E.

    Oceń artykuł:

    4.4

    Skomentuj (5)

    ufok, 15 listopada 2013, 12:45

    Jak można polecać jogurt, to przetworzone świństwo i należy tego unikać, już prędzej kefir.

    LilPeneros, 7 maja 2012, 17:32

    'sven' napisał(-a):
    Niemniej naukowcy o lekarze ciągle sie spierają o wpływ na jajka.
    Co do jogurtu - to dużo powiedziane, b i białek mało - trzeba duzo jogurtu zjeść, a weglowodanów z owoców jesttam tyle co owoców - czyli 1-5%
    Ogółem artykuł fajny.

    Co do jajek, to od lat trwa kampania antycholesterolowa gdzie obwinia się cholesterol z jajek i tłuszcze nasycone z mięsa o powstawanie miażdżycy i innych chorób ale z tego co pisze Borys i Venso ktoś kto je zgodnie z zaleceniami diety tłuszczowej/optymalnej nie musi obawiać się o miażdżycę, udar, zawał i inne podobne schorzenia.
    Co do jogurtów - typowy jogurt owocowy zawiera 10 - 15 g białka w 400 g, za to węglowodanów zawiera nawet 4 razy tyle i są to głównie cukry proste, które odkładają się w tłuszcz.
    Zastanawiałeś się kiedyś ile łyżeczek cukru jest w półlitrowej coli? Odpowiedź brzmi: trzynaście; W Półlitrowym opakowaniu jogurtu owocowego jest ich nawet dwadzieścia. Pijesz jogurcik truskawkowy na drugie śniadanie? To tak jakbyś wsunął prawie pół szklanki cukru.
    Dodatkowo do jogurtów owocowych w większości jest dodawany syrop glukozowo-fruktozowy, a to jest syf wywołujący nagłe skoki insuliny i zwiększający insulinooporność.
    Jako zagęstnik do jogurtów owocowych dodawana jest też żelatyna wieprzowa niewiadomego pochodzenia.

    sven, 12 września 2009, 19:16

    Nie bój się, zjedzenie kilku jajek dziennie nie zwiększy ryzyka wystąpienia choroby serca.

    Mnie to cieszy, bo jajka uwielbiam i jem tonami.
    Cholesterol badałem 2-3 tyg temu i tuz nad dolną krechą.
    Niemniej naukowcy o lekarze ciągle sie spierają o wpływ na jajka.
    Co do jogurtu - to dużo powiedziane, b i białek mało - trzeba duzo jogurtu zjeść, a weglowodanów z owoców jesttam tyle co owoców - czyli 1-5%
    Ogółem artykuł fajny.

    Temarx, 12 września 2009, 18:43

    dzięki za ten artykuł.. ;)

    miki, 4 lipca 2009, 18:50

    bardzo interesujacy artykul
    dowiedzialem sie sporo przydatnych informacji :D
    przejdź do forum

    Men's Health poleca