Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.5

6 patentów, by schudnąć bez wysiłku

Co siódmy Polak ma nadwagę. Ale dlaczego to Ty masz być tym siódmym? Oto 6 prostych sposobów, by bez wysiłku pozbyć się zbędnych kilogramów, poprawiając statystyki oraz swoją formę i sylwetkę.

Marek Dudziński 2009-02-04
fot. Vladimir Wrangel 2009/shutterstock.com

1. Korzystaj z pilota

Telewizja to nie tylko źródło informacji i rozrywki, ale też kilka dodatkowych centymetrów w pasie. Jak wykazują badania przeprowadzone na uniwersytecie w Pittsburgu, oglądanie TV w czasie obiadu czy kolacji może Ci dodać 3,5 kilograma w ciągu roku. Po prostu zapierające dech w piersiach perypetie rodziny Mostowiaków czy lekarzy z Leśnej Góry sprawiają, że jesz więcej, niż potrzebujesz, a w dodatku połykasz jedzenie w dużych kawałkach, bez rozgryzania. Wyłącz więc swoją nową plazmę na czas posiłków.
Wynik: 8 tygodni = 0,5 kg w dół

48 kcalTyle spalisz w ciągu 10 minut rozmowy przez telefon, jeśli zamiast siedzieć, będziesz chodził. Trzy takie rozmowy dziennie i w miesiąc zrzucisz 0,5 kg.

2. Rozmawiaj na chodząco

W niektórych krajach telefon komórkowy nosi nazwę "mobile". A to dlatego, że rozmawiając przez niego, możesz przemieszczać się bez przeszkód. Zatem następnym razem, kiedy usłyszysz Twój dzwonek, wstań, bo w pozycji stojącej pracuje więcej mięśni niż przy siedzeniu czy leżeniu i potrzebujesz na to więcej kalorii. Nie mówiąc już o chodzeniu, które pozwala spalić 48 kcal w ciągu 10 minut. Trzy takie "spacerniakowe" rozmowy w ciągu dnia przez miesiąc to 3500 kcal.
Wynik: 1 miesiąc = 0,5 kg w dół

3. Krócej trenuj

Zmniejszenie ilości powtórzeń, ale zwiększenie ciężaru, jaki podnosisz w siłowni, o 5-10% wzmaga spalanie Twoich zapasów tłuszczu. Na Ohio University wyliczyli to dosyć precyzyjnie: zwiększony przez 48 godzin po ciężkim treningu siłowym metabolizm pozwala spalić dodatkowe 600 kcal w porównaniu z treningiem z lżejszymi ciężarami. 2 takie treningi w tygodniu przez 3 tygodnie to 3600 kcal.
Wynik: 6 tygodni  = 1 kg w dół

4. Sałatka na stół

Dziesięciolecia różnych diet pozwoliły kobietom na odkrycie prawdy, którą niedawno potwierdziły badania Penn State Univesity. Sałatka (z lekkim dressingiem winegret, nie sosem majonezowym) zjedzona przed głównym posiłkiem działa na Twoją korzyść, jeśli chcesz zrzucić nieco wagi. Kwasy w dressingu szybciej dają poczucie sytości, dzięki czemu w ciągu dnia wrzucasz w siebie jakieś 10% kalorii mniej niż zwykle. 2 sałatki w ciągu tygodnia to 600 kcal zjedzonych mniej.
Wynik: 12 tygodni = 1 kg w dół

5. Podwój porcje

Trochę brzmi to jak obietnica wyborcza, ale odpowiednie jedzenie pozwala spalać tłuszcz. Sprawdzono: jeśli będziesz jadł połowę węglowodanów w porównaniu z tradycyjną piramidą żywieniową (3 małe porcje produktów zbożowych zamiast 5), a 2 x więcej białek (około 150 g), to stracisz w ciągu 10 tygodni jakiś kilogram, bez dodatkowych ruchów z Twojej strony.
Wynik: 1 miesiąc = 0,5 kg w dół

6. Wapno na stół

Spokojnie możesz pozbyć się poczucia winy z powodu podjadania żółtego sera (oczywiście jeśli nie łączysz go z 2 butelkami piwa). Pałaszowanie 3 porcji nabiału dziennie (czyli około 1200 mg wapna) może podwoić efekty zrzucania wagi - tak przynajmniej wyszło z badań na Uniwersytecie Tennessee. Te trzy porcje to mogą być: 2 jogurty owocowe (200 mg każdy), kilka plastrów żółtego sera (około 200 mg) i szklanka mleka (nie tłustszego niż 2%) - 600 mg.
Bonus: podwojony wynik

Men's Health 04/2008

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'saber' napisał(-a):Ja natomiast mam trochę problemy z organizacją zakupów różnych produktów, tak aby potem otworzyć lodówkę i mieć co z tego zrobić sensownego. Niby wiem co, niby wiem kiedy ale zawsze czegoś brakuje i nie mogę sobie upichcić nic ciekawego czasem.Śniadania i przekąski w sumie mam rozwiązane całkiem nieźle. Gorzej z tym co na ciepło, żeby nie paść z monotonii.U mnie gorzej ze sniadaniami, kiedy to jestem w duzym pospiechu. Przekaski - nie jest zle. Jesli zas chodzi o posilki na cieplo to masz mnostwo przepisow w MH, na forum, na www MH, ogole w necie. Ja czerpie pomysly z Nigela( czy jakos tak ) gotuje i inne dziwaczne, typowo babskie tytuly.(napisala kilka ksiazek).Luki
    *Luki*, 2009-02-04 19:31:55
  • avatar
    zgłoś
    '*Luki*' napisał(-a):U mnie to jest tak, ze dietetyke rozumiem wrecz wzorowo. Natomiast z wprowadzeniem tych zasad w zycie jest klopot. LukiJa natomiast mam trochę problemy z organizacją zakupów różnych produktów, tak aby potem otworzyć lodówkę i mieć co z tego zrobić sensownego. Niby wiem co, niby wiem kiedy ale zawsze czegoś brakuje i nie mogę sobie upichcić nic ciekawego czasem.Śniadania i przekąski w sumie mam rozwiązane całkiem nieźle. Gorzej z tym co na ciepło, żeby nie paść z monotonii.
    saber, 2009-02-04 19:27:33
  • avatar
    zgłoś
    Jestem obecny.
    Pafii, 2009-02-04 19:24:37
  • avatar
    zgłoś
    'Pafii' napisał(-a):Nic się nie martw. Potrzeba matką wprowadzenia. I to mnie martwi, gdyz w potrzebie nie jestem. Wygladam lepiej niz wiekszosc moich rowiesnikow. Moze mam troche wiecej tluszczu i mniej miesni niz koledzy z okladek MH...LukiP.S. Pafii, zalozyl bys wreszcie normalne konto, a nie jako gosc piszesz. Chyba, ze zamierzasz nas opuscic na forum niedlugo...
    *Luki*, 2009-02-04 19:07:51
  • avatar
    zgłoś
    '*Luki*' napisał(-a):U mnie to jest tak, ze dietetyke rozumiem wrecz wzorowo. Natomiast z wprowadzeniem tych zasad w zycie jest klopot. LukiNic się nie martw. Potrzeba matką wprowadzenia.
    ~Pafii, 2009-02-04 19:05:03
  • avatar
    zgłoś
    'saber' napisał(-a):To jest taki dobry wstęp i pierwszy krok do zdrowszego trybu życia. Osoby, które mówią mi, że ostatnio przyświrowałem jeśli chodzi o jedzenie, mówią: "No ok, fajnie.. tylko 'jak?'.. 'co?'.. to jest trudne". Ten krótki artykuł pokazuje jednoznacznie, działanie i efekt.Sam jestem daleki od tego aby zrozumieć wiele kwestii w dietetyce, ale wszystko zaczyna się od małych kroków. Te najłatwiej zrobić i paradoksalnie, kiedy takich małych kroków zrobimy kilka efekt może być zdumiewający!U mnie to jest tak, ze dietetyke rozumiem wrecz wzorowo. Natomiast z wprowadzeniem tych zasad w zycie jest klopot. Luki
    *Luki*, 2009-02-04 18:51:56
  • avatar
    zgłoś
    To jest taki dobry wstęp i pierwszy krok do zdrowszego trybu życia. Osoby, które mówią mi, że ostatnio przyświrowałem jeśli chodzi o jedzenie, mówią: "No ok, fajnie.. tylko 'jak?'.. 'co?'.. to jest trudne". Ten krótki artykuł pokazuje jednoznacznie, działanie i efekt.Sam jestem daleki od tego aby zrozumieć wiele kwestii w dietetyce, ale wszystko zaczyna się od małych kroków. Te najłatwiej zrobić i paradoksalnie, kiedy takich małych kroków zrobimy kilka efekt może być zdumiewający!
    saber, 2009-02-04 18:40:02
  • avatar
    zgłoś
    Ad 1. Nie wiem, nie sprawdzalem, ale rzeczywiscie lepiej zjesc spokojnie, w kuchni, bez pospiechu(mnie udaje sie tak zjesc 1 na 10 sniadan ).Ad 2. Ja mam taki odwyk naturalny. Czesto prowadze stresujace rozmowy przez komorke(jak dla mnie telefony stacjonarne wyginely) i koniecznie musze wstac,czesto rowniez chodzi. Tak pewnie radze sobie ze stresem. Ad 3. Nie sprawdzalem i nie zamierzam zmieniac planow treningowych(mam chyba nawet lekka niedowage).Ad 4. Nie lubie salaty i nie potrzebuje jej zbawiennej pomocy. Ad 5. Czasem i trudno zachowac takie proporcje. Uwazam jednak, ze z tym punktem warto sie zapoznac. Bo moze nie musisz zrzucac zbednych kilogramow, lecz dobrze dobrana dieta uchroni rowniez przed ich nabyciem.Ad 6. Szkoda czasu na takie wyliczanki dla mnie. Luki
    *Luki*, 2009-02-04 16:33:21
  • avatar
    zgłoś
    Co siódmy Polak ma nadwagę. Ale dlaczego to Ty masz być tym siódmym? Oto 6 prostych sposobów, by bez wysiłku pozbyć się zbędnych kilogramów, poprawiając statystyki oraz swoją formę i sylwetkę.
    Mens Health, 2009-02-04 15:32:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij