Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
3.5

500 kcal: tuczące przekąski, których powinieneś unikać

Dlaczego tyle? Bo to całkiem spory obiad. Zdziwisz się, jak wiele takich porcji nieświadomie pochłaniasz w ciągu dnia. A potem jesteś zaskoczony, dlaczego waga wciąż pokazuje za dużo. Sprawdź, dlaczego warto omijać colę, pączki, gofry, żelki i wiele innych produktów.

Katarzyna Górna-Drzewosz 2015-06-16
popcorn fot. shutterstock.com

1. Litr Coca-Coli

To zaledwie 4 szklanki, których zwykle nie bierzesz pod uwagę, bo to w końcu napój. Uważaj: to aż 420 kcal.

2. Żelki Haribo

Te małe gumisie są zdradliwe, bo ani słodkie, ani zapychające. A jednak wystarczy, że zjesz tylko pół paczki (300 g), a drugi obiad masz w żołądku. 150 g = 525 kcal.

3. Paczka paluszków

Zagryzane na plaży, do złocistych napojów czy gry w karty. Uważaj: 150 g, czyli średnia paczka, ma 600 kcal Pączek Najmniej kaloryczny jest ten bez lukru. W wersji jak wyżej czterema kęsami dostarczasz sobie 400 kcal.

4. Pączek

Najmniej kaloryczny jest ten bez lukru. W wersji jak wyżej czterema kęsami dostarczasz sobie 400 kcal.

5. Popcorn

Jedna papierowa torebka maślanego popcornu z mikrofalówki to 500 kcal Pomyśl, ile pochłaniasz w zestawie kinowym?

rożek, lód, lody fot. THPStock 2015/shutterstock

6. Czekolada

Fakt, trudno znaleźć jej równych (wiedziałeś, że czekolada może zapewniać błogostan porównywalny z permanentnym stanem zakochania?). Równie trudno zakończyć degustację na kostce. Może teraz będzie łatwiej? Kostka gorzkiej = 28 kcal. Cała to 500 kcal! Wolisz mleczną? Dodaj jeszcze 100 kcal.

7. Dwa piwa w puszce

Żeby oszczędzić Ci bólu, dla odmiany podamy wartość kaloryczną dla 1 puszki piwa – 210 kcal. Jakoś ujdzie...

8. Dwa hot dogi

Bagietka, parówka i sos lub musztarda. Dwie tego typu przekąski wystarczą, byś dostarczył organizmowi dwa obiady, a nie jeden. 2 hot dogi = 400 kcal

9. Lody z bakaliami

Najmniej kaloryczne są sorbety, ale puchar lodów śmietankowych z bitą śmietaną, bakaliami i polewą to 450 kcal.

10. Puszka orzechów

Orzechom ulegasz szybko, bo wiesz, że są zdrowe. Solonym spróbuj się czasem oprzeć, bo 1 puszka to 900 kcal (i mnóstwo zbędnego sodu).

Co kryje się w chipsach? fot. Stefano Garau 2015/shutterstock

11. Sześć łyżek słonecznika

Wyjątkowo bogaty w zdrowe tłuszcze i antyoksydanty, które chronią przed nowotworami i chorobami oczu. I wyjątkowo kaloryczny. Jedz z umiarem, bo 6 łyżek = 520 kcal

12. Paczka chipsów

Jeśli już nie możesz się obejść, wybieraj te pieczone, a nie smażone, bo zawierają 70% mniej tłuszczu. Ale nawet te to 600 kcal w paczce (150 g)!

13. Dwa Snickersy

Skład i wartość energetyczna zbliżone do czekoladowych cukierków. Jeśli musisz, zjedz jednego i potraktuj jako posiłek. Dwa to 520 kcal

14. Pięć Michałków

Są bombowe! Smakowo też, niestety... Co to jest 5 cukierków w białej czekoladzie? Razem z nimi ląduje w Twoim żołądku 500 kcal.

15. Jeden gofr

Król przekąsek nad polskim morzem. Trudno się oprzeć zwłaszcza ciepłemu, z bitą śmietaną, owocami, orzechami, karmelem... 1 = nawet 600 kcal

fot. Maridav 2014 / shutterstock.com

Jak spalić 550 kalorii?

Płaski brzuch to matematyka: albo jesz mniej niż spalasz, albo spalasz więcej niż jesz.

50 minut biegu. To rozsądny czas i zajęcie. Możesz też pokopać z kumplami na murawie. 90 minut meczu to 1000 kcal mniej.

1 godzina szorowania podłogi. Zapomnij o mopie: na kolana, szmata w dłoń, wyciskasz i pucujesz każdy centymetr.

1,5 godziny trzepania dywanów. Ciężka i brudna robota. Możesz zamienić na odkurzanie – lżej, ale dłużej (3 godziny).

2 godziny mycia okien. Ale intensywnie! Bez żadnych przerw! Skoro 1 okno balkonowe myje się zwykle około 15 min, musisz umyć 8!

3 godziny prasowania. Uwielbiasz to, prawda? Zwłaszcza te kołnierzyki i slalom między guzikami.

Skuteczne odchudzanie: pokonaj tłuszcz bakteriami(bez foty) fot. lenetstan 2015/Shutterstock

4 zasady bilansu kalorycznego

Dietetyk, dr Marek Szołtysik przypomina, o czym trzeba pamiętać, robiąc bilans kaloryczny.

Kalorie to nie wszystko

Czasem lepiej dostarczyć więcej kalorii niż mniej. Jeśli zjesz steka z łososia, do tego makaron i duszone warzywa, będzie to kaloryczna bomba. Ale też eksplozja witamin, mikro i makroelementów oraz zdrowych tłuszczów. To przecież bardziej odżywcze niż kilka cukierków o mniejszym ładunku energetycznym ale żadnej wartości.

Przekąska to posiłek

Myślisz: co tam szklanka coca-coli, co tam taki mały słonecznik? A tymczasem ta mała porcja to w sumie około 700 kcal. O ile słonecznik to dodatkowo mnóstwo witamin, zdrowych tłuszczów i fitesteroli, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, o tyle cola to tylko 2 stołowe łyżki cukru rozpuszczone w jednej szklance napoju. Wszystko poza wodą, gorzką kawą i herbatą należy wliczać do kalorycznego bilansu.

Licznik kalorii

Masz inne zapotrzebowanie na kalorie, jeśli się odchudzasz, a inne, jeśli budujesz masę lub po prostu uprawiasz sport. Jeśli masz 30 lat, ważysz 80 kg, masz 180 cm wzrostu i umiarkowanie uprawiasz sport, potrzebujesz około 2500 kcal na dzień. Przy takich samych liczbach, ale intensywnym wysiłku, Twoje zapotrzebowanie kaloryczne wzrasta do ponad 3200 kcal.

100 nie równa się 100

100 kcal w 1 czekoladowym michałku (mniam...) to zupełnie inne kalorie niż te dostarczone wraz z miską roszponki czy brokułów (hmm... zdrowe, fakt): tak pod względem ilości (1 michałek = pół kilograma brokułów lub 3 opakowania roszponki), jak i jakości (1 michałek = 1 łyżka cukru i tłuszczu, a sałata to potas, kwas foliowy, żelazo, magnez, witamina C i błonnik). Wybieraj!

MH 07/13

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A to ci niespodzianka
    ~bys, 2016-10-09 12:13:52
  • avatar
    zgłoś
    W temacie przekąsek polecam warzywkubek.pl - zero chemii!
    ~Manofpower, 2016-10-09 12:13:28
  • avatar
    zgłoś
    W temacie przekąsek polecam warzywkubek.pl - zupełnie naturalne kubki warzywne, doskonale niwelujące głód, a mające dosłownie kilkadziesiąt kalorii...a do tego witaminy, minerały, bez ŻADNEJ chemii!
    ~Manofpower, 2016-10-09 12:12:26
  • avatar
    zgłoś
    Dlaczego tyle? Bo to całkiem spory obiad. Zdziwisz się, jak wiele takich porcji nieświadomie pochłaniasz w ciągu dnia. A potem jesteś zaskoczony, dlaczego waga wciąż pokazuje za dużo. Sprawdź, dlaczego warto omijać colę, pączki, gofry, żelki i wiele innych produktów.<br /><br /><a href="/dieta/Tuczace-przekaski-czyli-500-kcal-naraz,5424,1"></a>
    Mens Health, 2015-06-16 10:00:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij