Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ
290



OCEŃ
2.4

Dania z drobiu - co jeść oprócz kurczaka?

MH sprawdza, co dobrego można znaleźć w piersiach. Ha, to przecież wszyscy wiedzą! Ale my mówimy o drobiowych. Przeczytaj i dowiedz się, jak wzbogacić swoje menu o nowe, smaczne i zdrowe dania z drobiu - nie tylko z kurczaka!

Grillowana pierś z kurczaka z zieloną fasolką i sosem fot. svry 2014/shutterstock.com

1. Pierś z indyka

Co dostaniesz w 100 g tego mięsa bez skóry?

Kalorie: 84 kcal

Białko: 19,2 g

Węglowodany: 0,0 g

Tłuszcze: 0,7 g

To mięso jest doskonałym źródłem witamin z grupy B, kwasu foliowego i niacyny. Ilość białka też nie do pogardzenia. Znajdziesz także potas, cynk, magnez i żelazo. Taki zestaw wpływa na zmniejszenie napięcia nerwowego, rozluźnia mięśnie i przeciwdziała zmęczeniu. Połączenie pieczonego indyka z żurawiną wymyślił geniusz i tego należy się trzymać. Do tego delikatne ziemniaczane puree.

2. Pierś z kurczaka

Co dostaniesz w 100 g bez skóry?

Kalorie: 99 kcal

Białko: 21,5 g

Węglowodany: 0,0 g

Tłuszcze: 1,3 g

Kupowana najchętniej ze względu na cenę i łatwość przyrządzania. Doskonałe źródło pełnowartościowych białek, witaminy A - dobrej dla oczu, skóry i podniesienia odporności - oraz B pomagającej regenerować komórki. W sklepie wybieraj te z wolnego chowu, eko lub organic. Sposobów na kurczaka jest milion, ale nam smakuje z cytrynową marynatą, upieczony, z zieloną fasolką i tłuczonymi ziemniakami.

3. Pierś z gęsi

Co dostaniesz w 100 g bez skóry?

Kalorie: 161 kcal

Białko: 22,7 g

Węglowodany: 0,0 g

Tłuszcze: 7,1 g

Jesteśmy europejskim potentatem w hodowli gęsi, ale eksportowym. A taka wyśmigana na łące gęś to żywieniowy i kulinarny skarb. Dużo białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych, dużo witamin (zwłaszcza A, E i B), dużo magnezu, fosforu i żelaza. W kuchni wymaga trochę pracy, ale się opłaca. Wypróbuj staropolski przepis z kluskami śląskimi i modrą kapustą.

4. Pierś z kaczki

Co dostaniesz w 100 g bez skóry?

Kalorie: 140 kcal

Białko: 28 g

Węglowodany: 0,0 g

Tłuszcze: 2,5 g

Kaczka, podobnie jak gęś, powinna być jadana bez skóry, w której jest najwięcej tłuszczu. I raczej nie codziennie, jeżeli walczysz z balastem. Idealna na jesień i zimę, gdy spada odporność – zawiera dużo witaminy A i żelaza, które ją podniosą. No, i oczywiście białko w ilościach hurtowych. Kulinarnie doskonała jest pieczona w pomarańczach z dodatkiem świeżego imbiru.

5. Pierś z perliczki

Co dostaniesz w 100 g bez skóry?

Kalorie: 113 kcal

Białko: 24,3 g

Węglowodany: 0,3 g

Tłuszcze: 3,8 g

Coraz powszechniej dostępna w sklepach i ceniona za delikatne mięso zbliżone smakiem do dziczyzny (np. bażanta). Mało kalorii, dużo białka i pokaźna ilość potasu z żelazem – jak znalazł do budowania mięśni i regeneracji po treningu. W kuchennym przygotowaniu dość łatwa, ale świetnie smakuje podpieczona w piekarniku we własnym sosie, z czosnkowym szpinakiem i pieczonymi ziemniakami.

Sam spraw ptaka!

Cały ptak kosztuje mniej niż porcjowany. Nieźle zaoszczędzisz, gdy sam się do niego dobierzesz. Oto instrukcja, jak należy porcjować drób, czyli podzielić go na części:

I. Natnij skórę łączącą korpus z udem. Przekręć udko, by poluzować kość udową.

II. Znajdź chrząstki stawowe, przetnij je ostrym nożem i oddziel uda od korpusu.


III. Ostrą końcówką noża oddziel piersi od łączącej je kostki.

IV. Przetnij połączenie między skrzydłami a korpusem. Gotowe. A korpus wykorzystaj na zupę.

MH 10/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    MH sprawdza, co dobrego można znaleźć w piersiach. Ha, to przecież wszyscy wiedzą! Ale my mówimy o drobiowych. Przeczytaj i dowiedz się, jak wzbogacić swoje menu o nowe, smaczne i zdrowe dania z drobiu - nie tylko z kurczaka!<br /><br /><a href="/dieta/5-patentow-na-piersi-drobiowe,5329,1"></a>
    Mens Health, 2015-08-03 09:32:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij